Gå til innhold
Hundesonen.no

Corso Søsken.Genie og Igor

Inustaff

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
hei! likte Oda...takk til deg..ska ta det med i vurdering..eg glemmer at man kan ta menneskenavn på hunder...det må eg se nærmere på...

hvilken rase skal du ha?

har du bilde noe sted?

har nettopp kommet tilbake hit..har ikke pløyet trådene..hehe

Nå får jeg ikke sove..det nærmer seg..typisk meg og glede meg over hodet!

Hei!

Jøss, leser at det blir to gedigne valper på deg!

Utrolig tøft da!

Det tror jeg ikke jeg hadde hatt energi til, hehe.

Men så spennende!

Vi skal ha Irsk terrier, er bilder her inne under Irsk terrier.

Peico heter han, og vi skal ikke komme hjem med to valper, tihi!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Gale, gale menneske! Men de gale har det godt :wub:

Hadde vært gøy om du etter hvert skriver litt om det å ha to valper samtidig. Hadde vært arti å høre hvordan det går, hvilke ekstra utfordringer dere møter på osv. Kos deg masse med de to. De var kjempenydelige!

Therese

Skrevet

jeg skal oppdatere så godt jeg kan etterhvert som begge er i hus.Hehe..det kommer an på om jeg får tid til å sitte her i tiden fremover da.Det får man da se på..hehehe..

Skrevet

Gratulerer med enda en valp da! Igor var kjempefint, han ser ut som en Igor, som SD allerede har nevnt:) Du får nok en travel tid fremover ja, men en herlig tid! Ta masse bilder så vi får se dem sammen også!

Lider av valpesyke jeg nå... :wub:

Guest Just me!!
Skrevet

Oi, så gøy! :wub: Genie og Igor var noen råkule navn, gratulerer med tvillinger!

Lexie får vente til min neste hund, jeg elsker skotske navn :wub: Archie, Lexie, Duncan *humre*

Skrevet

Nydelige valper :ahappy:

Gleder meg til å hilse på ;)

OT: Jeg får ikke sendt PM til deg jeg, kunne du sendt meg en PM

med mailadresse eller eventuelt mobilnummer? Så vi kunne avtalt noe nærmere :rolleyes:

• 2 weeks later...
Skrevet
og moren er Mangnuslunds Julia.Oppdretter er herlige Solgunn.

Så gøy å høre at valpene dine kommer fra Solgunn, og Julia er jo herlig :D

Skrevet

Jeg misunner deg heller ikke all tissetørking, vet hvor mye arbeid det er :D .

Ser forresten at det annonseres salg av Corso valper i lokalavisa her. Kjenner du til de oppdretterne? De har jo hatt en del annonser i det siste :D

Skrevet

heh..ja de skal man holde seg langt borte fra.Med mindre man ønsker seg en usikker og sky valp.

Jeg vet akkurat hvordan de driver,og jeg har blitt bannlyst fra å komme dit fordi jeg kritiserer og spør vanskelige spørsmål.Siden de ikke lar meg se valpene mer har jeg jo venninner som ringer og maser om spørsmål de ikke kan svare på.Mannen bare stammer og gjentar seg selv...

Dersom noen vil ha det litt gøy anbefales det å ringe hit og få høre at Corso er "mye roligere enn Golden Retriever altså,de er mye roligere en Rottweiler og Labrador altså..."

Han har ikke peiling.Jeg vet ikke hva han prøver å selge,men corso er meget aktiv rase som trenger litt av hvert.Man skal ha det gøy med denne mannen om man er lur nok...

De har aldri vert ute av huset og borte fra tomten,og de har ikke truffet andre mennesker.

Det er jo opp til dem som de kommer til.Selv om de er snart 4 mndr,og allerede meget sky...

Dette har vi spurt om og de svarer farlig ærlig.

Styr unna folkens,no good..jeg vet dette da de har Rottweiler og Corso kull jevnlig og jeg har vært flue på veggen der i 2 år...

Skrevet
heh..ja de skal man holde seg langt borte fra.Med mindre man ønsker seg en usikker og sky valp.

Jeg vet akkurat hvordan de driver,og jeg har blitt bannlyst fra å komme dit fordi jeg kritiserer og spør vanskelige spørsmål.Siden de ikke lar meg se valpene mer har jeg jo venninner som ringer og maser om spørsmål de ikke kan svare på.Mannen bare stammer og gjentar seg selv...

Dersom noen vil ha det litt gøy anbefales det å ringe hit og få høre at Corso er "mye roligere enn Golden Retriever altså,de er mye roligere en Rottweiler og Labrador altså..."

Han har ikke peiling.Jeg vet ikke hva han prøver å selge,men corso er meget aktiv rase som trenger litt av hvert.Man skal ha det gøy med denne mannen om man er lur nok...

De har aldri vert ute av huset og borte fra tomten,og de har ikke truffet andre mennesker.

Det er jo opp til dem som de kommer til.Selv om de er snart 4 mndr,og allerede meget sky...

Dette har vi spurt om og de svarer farlig ærlig.

Styr unna folkens,no good..jeg vet dette da de har Rottweiler og Corso kull jevnlig og jeg har vært flue på veggen der i 2 år...

Takk for at du gir beskjed, da skal jeg ikke anbefale noen til dem :D . Sender dem heller til deg jeg :D

Skrevet

hehe..jeg er jo ikke oppdretter...så de bør heller kontakte chanticos..hehe,eller hihankaras

IKKE dem i sandnes.De opererer med stavanger og sandnes nr,og forskjellige navn.pga dårlig rykte...

Skrevet
hehe..jeg er jo ikke oppdretter...så de bør heller kontakte chanticos..hehe,eller hihankaras

IKKE dem i sandnes.De opererer med stavanger og sandnes nr,og forskjellige navn.pga dårlig rykte...

OK skal huske det :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...