Gå til innhold
Hundesonen.no

Salg av dyre, ureg miniatyrhunder


alucinor

Recommended Posts

Nei, jeg synes ikke det er seriøst "oppdrett." 20 000 er jo det folk tar for regisrterte miniatyrer og da er 20 000 vel drøyt for en uregistrert. H*n vil vel prøve seg siden det er stor etterspørsel etter miniatyrer og at h*n vet at en del mennesker betaler nesten hva som helst for en miniatyr.

Men, denne personen får sikkert solgt valpene og h*n vil muligens fortsette å selge uregistrerte valper så lenge det er marked for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er useriøst å forlange 20000 for en registrert og renraset hund, jeg. Så selvsagt er det tull og fanteri å selge uregistrerte valper for samme summen. Åkke som skal ikke en hund koste så mye uten at det er særdeles gode grunner til det. At markedskreftene rår er ingen unnskyldning for å sko seg på et hysteri om små hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra. Selv for en registrert og renraset hund kan det virke litt høyt, hvis det ligger over det raseklubben anbefaler?

Men vitsen med en renraset hund er jo at registrering med chippede hunder er eneste "bevis" og mulighet til å sjekke at dette er en sunn kombinasjon, at hundene ikke er for nær i slekt, at de faktisk ER renraset, at man kan sjekke for sykdommer etc.

Uregistrerte "renrasede" valper kan være blandinger av en større, mer lettfødende rase (noe som skjedde med flere av chihuahuaene som ble solgt på parkeringsplasser etter avisannonser som 4-5 uker gamle, fordi de ikke skulle se for store ut... slik de ble), de kan være innavl, etter syke hunder, kanskje ikke etter de hundene som oppgis, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp på valpekurs nå som eieren har betalt 15000 kr for og valpen er blanding av Yorkshire Terrier og dverg pincher, pga stor etterspørsel av Chihuahua så har det sprutet ut med dyre blandingsvalper.

Ser ut som det eneste kriteriet er at de skal få plass i en veske, tragisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mye annet her i verden, så styres priser av tilbud og etterspørsel. Og siden denne minihundtrenden har virkelig skutt i været, så er det jo alltid noen som henger seg på for pengenes skyld. Og det eneste "seriøse" i det, er at vedkommende er seriøst interessert i å tjene seg noen kroner...

Nå aner jeg ikke hva slags hundemagasin dette her er da, men det hjelper sikkert ikke på å få stoppa trenden med slike forsider som dette...

Eneste kriteriet er nok at de skal passe i en veske ja. Og kunne henge på armen som et fint, moteriktig tilbehør. Koste hva det koste vil, og helse, stamtavle, gemytt etc blir bortprioritert ofte hos kjøper, så hvorfor skal da disse valpespekulantene bry seg om det da? Valpene får de jo solgt uansett.

Lurer på hva som skjer når minihundene går av mote... En mote holder vel skjelden i 10-15 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når disse ungjentene får noen flere år på baken og stifter familie og får barn,

skal vedde en tier på at små miniatyr hunder blir omplasseringshund nr 1 om noen år.

Jeg fatter liksom ikke helt at folk skaffer seg en miniatyrhund pga. veskehund, skal jeg ha en chihuahua, skal den få leve så normalt som en hver bikkje, konkurrere, trene og gå løs på jordene og IKKE i en veske, og neimen ikke om jeg betaler 20 000 for en slik bikkje.. Betaler da heller 7000 for en som er registrert og har stamtavle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...