Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med gode produkter


Wanderlust

Recommended Posts

Ja jeg har veldig uren hud og en del kviser (syns jeg selv hvertfall).

Så lurte om noen hadde gode erfaringer med noe kosmetiske ting? Evt noe som har blitt skrevet ut av lege som du er fornøyd med.!

Det er uaktuelt å gå til hudsalong og gå der i evigheter, eller få tips av de hva som kan hjelpe, for har prøvd det :hyper:

Men hva har du gode erfaringer med? Gi meg tips :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd det greiene de selger på tv shop? :lol: er ei venninne av meg som har prøvd det, å man så forskjell veldig raskt! det heter vist pro active, og hun dere Jessica Simpsons har vist brukt det å greier :)

Sett den ja, men stoler ikke helt på tv shop, så greit å høre med andre som har prøvd det (sånne før-etterbilder som vises på tv shop blir litt feil mener jeg), men mulig det virker :hyper: Noen andre som har prøvd dette? Men er kanskje verdt å prøve, om det faktisk fungerer. (skal huske på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hud har du? Bare fet hud? Jeg har kviser OG tørr hud, og min erfaring er at lette fuktighetskremer er de beste. Ikke de fete og tykke, men sånne som er tynnere og mer vannaktig. Også hjelper det å drikke en del vann føler jeg, og spise sunt (selv om det er bevist at uren hud er arvelig).. du er vel en del ute allerede siden du har hund. Men godt kosthold + vann kan faktisk hjelpe en del. Pluss å ikke ta seg i ansiktet hele tiden. Jeg er fæl til å plukke meg i ansiktet hele tiden, og da tar man jo møkk og bakterier opp der med fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jeg har vel fet hud resten av trynet utenom T-sonen eller hva det nå heter. Der er det tørt, og aller værst. (trodde det pleide å være omvendt). (jeg er av de som MÅ plukke i trynet, så ser jo ikke bra ut heller til tider. men det kommer at det alltid er noe "dritt" i trynet)

Åååå som jeg misunner de som aldri har en j.... kvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mye bedre etter at jeg begynte å bruke Vaseline intensive care - mild facial cleansing mousse hver dag! Den anbefaler jeg til alle! Er billig og får kjøpt den i matbutikken! Og så bør du kjøpe ansiktskremen ved siden av, for man blir litt tørr i ansiktet hvis man ikke smører seg etterpå! Og så bruker jeg samme greia i sånne sminkeservietter! Så bruker moussen i dusjen med kremen etter, og serviettene på kvelden! Merker stor forskjell hvis jeg har gått noen dager uten å bruke det! Det funker kjempefint på meg ihvertfall! Og ikke dyrt! :hyper:

EDIT: Må bare legge til at jeg er veldig enig med Julie at vann er viktig! Det hjelper utrolig mye på altså! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den ja, men stoler ikke helt på tv shop, så greit å høre med andre som har prøvd det (sånne før-etterbilder som vises på tv shop blir litt feil mener jeg), men mulig det virker :lol: Noen andre som har prøvd dette? Men er kanskje verdt å prøve, om det faktisk fungerer. (skal huske på den)

Off, nei det er bra ikke alle er like lettlurt som meg :hyper: Har ikke lov å se på tv shop en gang jeg, for da blir det bare shopping ;) Vaseline intensive care bruker jeg mye. Er ikke så plaget av kviser, men det er milde produkter også blir huden så myk og god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye bra om Dermalogica og MD Formulations som du får kjøpt i hudpleiesalonger. Har en tante som er hudpleier(som også har hatt store problemer med fet og uren hud) og hun anbefaler disse produktene. De koster litt da. Sånn "tonic" er ifølge henne bare tull og hjelper lite. Det lukker porene og hvis du allerede har litt talg i de kan du få flere kviser en du allerede har.

Selv bruker jeg Tea Tree Oil vaskegele fra Body Shop, Cosmica fuktighetsgele (fra apoteket) og Basiron(også fra apoteket), og er veldig fornøyd.

Bruker også en ansiktsmaske en sjelden gang, fra Tea Tree Oil serien til Body Shop, og den fungerer ganske bra.

Husk å fjerne all sminke før du renser huden. Jeg var ganske slurvete med det en stund og huden min ble mye bedre etter at jeg ble mer nøye på det. Produkter som inneholder olje bør du unngå siden de tetter inn porene.

Har forresten også hørt mye bra om Biogime sine produkter, men de selger ikke lenger produktene sine i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clerasil hudvann og ansiktssåpe, de har pads også, samt dekkstift som renser huden.

Ellers er teatree olje ypperlig for rensing av uren hud og uttørking av kviser.

Som fuktighetskrem kan du bruke apotekets Vichy, den demper uren hud og gir fukt til huden.

Drikk masse vann ja, som nevnt, det er rengjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye bra om Dermalogica og MD Formulations som du får kjøpt i hudpleiesalonger. Har en tante som er hudpleier(som også har hatt store problemer med fet og uren hud) og hun anbefaler disse produktene. De koster litt da. Sånn "tonic" er ifølge henne bare tull og hjelper lite. Det lukker porene og hvis du allerede har litt talg i de kan du få flere kviser en du allerede har.

Selv bruker jeg Tea Tree Oil vaskegele fra Body Shop, Cosmica fuktighetsgele (fra apoteket) og Basiron(også fra apoteket), og er veldig fornøyd.

Bruker også en ansiktsmaske en sjelden gang, fra Tea Tree Oil serien til Body Shop, og den fungerer ganske bra.

Husk å fjerne all sminke før du renser huden. Jeg var ganske slurvete med det en stund og huden min ble mye bedre etter at jeg ble mer nøye på det. Produkter som inneholder olje bør du unngå siden de tetter inn porene.

Har forresten også hørt mye bra om Biogime sine produkter, men de selger ikke lenger produktene sine i Norge...

dermalogica har jeg prøvd. uten gode resultater.

Fjerner sminke hver gang jeg kommer fra skolen og ikke skal noe mer, ellers fjernes det senere på kvelden. veldig nøye med dette. (noe jeg ikke var for en god stund siden). Så renser jeg med diverse ting, og smører på en kvisekrem-ting en lege skreiv ut. Men den hjelper litt. men ikke så mye som jeg skulle ønske. Tror jeg må få tak i en god fuktighetskrem som ikke er for feit, for da bare blir det rart når man skal ha på sminke etterpå. Men som tilfører mye fuktighet, så jeg ikke blir for tørr i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd det greiene de selger på tv shop? ;) er ei venninne av meg som har prøvd det, å man så forskjell veldig raskt! det heter vist pro active, og hun dere Jessica Simpsons har vist brukt det å greier ;)

Om Jessica bruker den tviler jeg på.. Snakker vi betaling? Tjaa.. jaa?

Men en god vennine brukte den å sa den var bra :lol:

Et tips som jeg leste et sted som funker på meg var gjær, gjør den vår ta den på, la den stivne og skyll av igjen :) Potetmel skal "klappes" på, skal visstnok funke bra det og, er jo lov å prøve noe billig! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Jessica bruker den tviler jeg på.. Snakker vi betaling? Tjaa.. jaa?

Men en god vennine brukte den å sa den var bra :lol:

Et tips som jeg leste et sted som funker på meg var gjær, gjør den vår ta den på, la den stivne og skyll av igjen :) Potetmel skal "klappes" på, skal visstnok funke bra det og, er jo lov å prøve noe billig! :hyper:

tar du på det som en maske da?

Og åssen mener du med potetmelet? ;) bare morsomt å ha prøvd.

Evt. hvor ofte bør man gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron 5% har funket på flere jeg kjenner, blant annet både søsteren min og søskenbarnet mitt. Jeg kan ikke bruke den, for huden min tåler den ikke helt. Den er ganske skarp eller hva jeg skal si, men hos de fleste så går det over etter en tilvenningsperiode. Det gjorde det ikke til meg hehe.

Nå bruker jeg en av kremene til vichy, husker ikke hvilken, mens jeg prøver å finne en mirakelkur mot kviser og tørr t-sone :hyper: . Jeg kan være ganske grei i perioder mens noen ganger ser det ut som det har vært eksplosjon i ansiktet mitt. Jeg driver å leter etter en vidunderkrem som fungerer flott på blandingshud, så får håpe den dukker opp snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hud har du? Bare fet hud? Jeg har kviser OG tørr hud, og min erfaring er at lette fuktighetskremer er de beste. Ikke de fete og tykke, men sånne som er tynnere og mer vannaktig. Også hjelper det å drikke en del vann føler jeg, og spise sunt (selv om det er bevist at uren hud er arvelig).. du er vel en del ute allerede siden du har hund. Men godt kosthold + vann kan faktisk hjelpe en del. Pluss å ikke ta seg i ansiktet hele tiden. Jeg er fæl til å plukke meg i ansiktet hele tiden, og da tar man jo møkk og bakterier opp der med fingrene.

Jeg har visst sånn hud som du har Julie, derfor lurte jeg på om du har noen gode fuktighetskremer å anbefale? Jeg er også eksremt fæl til å plukke meg i ansikter og blir selvfølgelig bare verre av det. Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron 5% har funket på flere jeg kjenner, blant annet både søsteren min og søskenbarnet mitt. Jeg kan ikke bruke den, for huden min tåler den ikke helt. Den er ganske skarp eller hva jeg skal si, men hos de fleste så går det over etter en tilvenningsperiode. Det gjorde det ikke til meg hehe.

Nå bruker jeg en av kremene til vichy, husker ikke hvilken, mens jeg prøver å finne en mirakelkur mot kviser og tørr t-sone :hyper: . Jeg kan være ganske grei i perioder mens noen ganger ser det ut som det har vært eksplosjon i ansiktet mitt. Jeg driver å leter etter en vidunderkrem som fungerer flott på blandingshud, så får håpe den dukker opp snart..

du får si ifra om du finner en mirakelkur :lol:

Jeg har vel mine gode dager, men mer av mine dårlige-eksplosjonsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron 5% har funket på flere jeg kjenner, blant annet både søsteren min og søskenbarnet mitt. Jeg kan ikke bruke den, for huden min tåler den ikke helt. Den er ganske skarp eller hva jeg skal si, men hos de fleste så går det over etter en tilvenningsperiode. Det gjorde det ikke til meg hehe.

Nå bruker jeg en av kremene til vichy, husker ikke hvilken, mens jeg prøver å finne en mirakelkur mot kviser og tørr t-sone :lol: . Jeg kan være ganske grei i perioder mens noen ganger ser det ut som det har vært eksplosjon i ansiktet mitt. Jeg driver å leter etter en vidunderkrem som fungerer flott på blandingshud, så får håpe den dukker opp snart..

Enig med bcRex, si ifra når du finner den mirakelkuren :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen og fikk resept på Skinoren, og jeg er veldig fornøyd med den :hyper: Jeg slet med kviser som kom i hauger i perioder, og som plutselig forsvant i perioder. Det var ikke helt forferdelig, men nok til å irritere vettet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen og fikk resept på Skinoren, og jeg er veldig fornøyd med den :hyper: Jeg slet med kviser som kom i hauger i perioder, og som plutselig forsvant i perioder. Det var ikke helt forferdelig, men nok til å irritere vettet av meg.

Det er den jeg bruker. Litt effekt er det jo, men ikke veldig.

Proactiv funker veldig bra! Bruker det selv.

Hm, kanskje jeg skal prøve å bestille da?! Mamma er jo så glad i bestille derifra :lol: hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 15 så var jeg hos legen og klagde på uren og litt kvisete hud. Jeg fikk da faktisk P-piller ;) (det er egentlig ikke det da sies det, men kan brukes som det også!) De het Diane og fungerte utrolig bra :P Kosa også bare sånn 150 kr tror jeg for 3 brett. Ialfall når du er under 18! Også mange av mine venniner bruker disse og sier de fungerer utrolig bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du på det som en maske da?

Og åssen mener du med potetmelet? :P bare morsomt å ha prøvd.

Evt. hvor ofte bør man gjøre det?

Du skal ta det på tørt om jeg skal si det sånn ;)

Gjæren taes som en maske.

Jeg brukte gjæren 1-2 ganger daglig til kvisene var borte. Men det funka ikke på venninna mi, så kanskje du og er heldig :P En pakke gjær kosta 0,50-1kr så det koster "ingenting" og prøve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den jeg bruker. Litt effekt er det jo, men ikke veldig.

Ja, folk er jo forskjellige ;) Jeg er fornøyd. Men du kan jo si til legen at du ikke er helt fornøyd med effektien, så blir dere helt sikkert enige i noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...