Gå til innhold
Hundesonen.no

lære inn høyre og venstre


softis

Recommended Posts

kan hende det ar vært liknende spørsmål før, men jeg fant ingen..

Er det noen som har tips om hvordan jeg skal lære inn høyre og venstre med klikker ?

fant ut at jeg virkelig trenger dette i skiløypa i dag. Hver gang det kommer folk står hun som en annen tulling midt i sporet og venter på at de skal kjøre ut i løssnøen :rolleyes: Det hadde vært litt greit om man bare kunne be henne pent om å flytte seg til den motsatte siden så jeg slapp flere sinte skiløpere som sier: "Huder hører ikke til i skiløypa, pell dere hjem!" :)

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lærer Vanilla snurr mot høyre og venstre(sånn som Romeo kan høyre, vettu :) ), og når hu kan det godt nok kan du begynne å bruke det i skiløypa :)

Men jeg har lært Romeo å gå på høyre side i sporet. Dette gjør at jeg faktisk ikke trenger å lære han høyre og venstre. Han går rett fram, svinger rundt folk når det kommer og fortsetter rett fram, på høyre side av sporet. Kjempe enkelt å lære inn. Jeg stoppa hver gang han var på feil side av sporet, og med en gang han var over på riktig side, gikk vi videre. Dette lærte han i løpet av 200 meter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips julie :) Utrolig smart å bare lære henne til å gå på høyre side *dunke seg i hodet*

Hehe, ser du meg i ski løypa så snurrer hunden min rundt :) Vanilla kan også høyre men venstre var litt værre å lære inn det ...

Da var skiløypeproblemet ute av verden..

Men fortsatt, er det noen som har tips om å lære inn høyre å venstre? Vet aldri når man får bruk for det og jeg er tom for ideer, Vanilla kan jo snart alt mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Men fortsatt, er det noen som har tips om å lære inn høyre å venstre? Vet aldri når man får bruk for det og jeg er tom for ideer, Vanilla kan jo snart alt mulig :P

Har ikke noe tips for hvordan din hund kan lære seg det, kan bare si hva jeg gjør:)

Jeg har også en hund som jeg vil at skal kunne høyre og venstre, så det jeg begynnte med en dag vi gikk tur var at jeg sa høyre da vi gikk mot høyre og venstre når vi gikk til venstre. Det har tatt tid, men nå har han neste nde begrepene inne. Feks da vi møter en lyktestolpe sier jeg: venstre!, Kelso ser på meg og jeg gjentar venstre da går han på venstre side. Samme gjelder ved veikryss:)

Håper du får det til!

Lykke til!

Mvh Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tips for hvordan din hund kan lære seg det, kan bare si hva jeg gjør:)

Jeg har også en hund som jeg vil at skal kunne høyre og venstre, så det jeg begynnte med en dag vi gikk tur var at jeg sa høyre da vi gikk mot høyre og venstre når vi gikk til venstre. Det har tatt tid, men nå har han neste nde begrepene inne. Feks da vi møter en lyktestolpe sier jeg: venstre!, Kelso ser på meg og jeg gjentar venstre da går han på venstre side. Samme gjelder ved veikryss:)

Håper du får det til!

Lykke til!

Mvh Eli

Akkurat det samme har søsteren min gjort på sin Nikita (border) og hun er super god på høyre og venstre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme har søsteren min gjort på sin Nikita (border) og hun er super god på høyre og venstre :P

Grunnen til at jeg har valgt å bruke denne metoden er fordi man da tar i bruk noe som hunden allerede gjør, forskjellen er bare at man setter ord på det og det blir en bestemt handling. Jeg har brukt dette som prinsipp på mangen av øvelsene han kan, blant annet: opp på to (han hopper så å si hele tiden:P) har også brukt det utganspunktet på å trene opp en fin stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...