Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel

LØVEN

Recommended Posts

Hei

En venninde av meg skulle selge valper. Hun fikk bestilling fra en kjøper i Holland som virket meget seriøs og glad for og finne den rette valpen!

Han skulle ikke bare ha en, men to fra samme kull siden det var en kombinasjon han lenge hadde ventet på ...og det var også viktig at han fikk førstevalg i kullet!

Han sendte sjekk for at hun skulle reservere valpene og for og betale for transport via "pet agent"!

.......så ble sjekken hun mottok stjålet hjemme hos dem!...og kun den!

Hun ringer "valpekjøper" og melder sjekken stjålet og ber ham utestenge denne sjekken (som var krysset i hennes navn)

Så får hun telefon om at sjekken er hevet og han krevet pengene tilbake.......det hører med til historien at hun mottok en sjekk som var trippelt av det beløpet hun skulle ha for valpene!

Nå vil kjøper ha 800 euro i advokathjelp siden hun har klart og "miste" sjekken!

Det som var litt underlig var at der lå sigarett stumper utenfor huset hennes (og hun røyker ikke!) noen dager etter at hun ble kontaktet av "valpekjøper"!

Vil nå bare ADVARE på det sterkeste mot denne svindleren!

Navn: *****

E-mail:******

Etter at vi har undersøkt litt nærmerer så har han ved flere tillfeller forsøkt og svindle andre dyreselgere i Norden! En god del av dem er hestefolk!...så alle som har noen dyr til salgs vær OBS!

Denne saken er nå meldt til politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på en liten ting her. Hvis sjekken var utstedt til henne, så kan ingen heve denne? Hvis det hadde vært en blankosjekk så, men ikke hvis hennes navn var påført.

Men det kan være jeg misforsto deg hvis ikke, så kan du jo fortelle dette til venninnen din. Fordi det høres helt absurd ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere ordnet det?

Sjekken var nok falsk.

Det har vært noen inne hos henne og tatt den da hun var og forte hestene sine på baksiden av huset. Døren hennes var ikke låst da.

Da hun oppdaget at sjekken var vekke tok hun kontakt og sa han måtte stoppe sjekken i hennes navn.

Senere ringer han og sier at noen hadde hevet sjekken i hennes navn, og at han krever pengene tilbake.

Han kunne ikke si hvor den var blitt hevet og hadde plutselig veldig dårlig dekkning på mobilen sin.

Han ringte fra et uregistret engelsk mobilnummer.

Vi sjekket litt rund på nettet i går og fant mangen som hadde opplevd det samme som henne. Dette sendte hun link på til ham og sa samtidig at saken var blitt anmeldt.

De somm hadde prøvd og heve sjekken fra ham fikk vite i banken at den var falsk...og siden hørte de ikke noe fra ham!

Det skjer nok ikke så mye mer med saken nå vil jeg tro. Håper bare han ikke klarer og lure noen annen til og sende ham penger til "advokathjelp"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt! Men altså, tror dere det var "valpekjøperen" som var hjemme hos oppdretteren og stjelte sjekken? :) Dette er jo skikkelig skummelt.

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Huff så ekkelt. Men kan du fortelle hvilken rase han er på utkikk etter? Altså hvilken rase oppdretteren avler på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
  • Opprett ny...