Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel

LØVEN

Recommended Posts

Skrevet

Hei

En venninde av meg skulle selge valper. Hun fikk bestilling fra en kjøper i Holland som virket meget seriøs og glad for og finne den rette valpen!

Han skulle ikke bare ha en, men to fra samme kull siden det var en kombinasjon han lenge hadde ventet på ...og det var også viktig at han fikk førstevalg i kullet!

Han sendte sjekk for at hun skulle reservere valpene og for og betale for transport via "pet agent"!

.......så ble sjekken hun mottok stjålet hjemme hos dem!...og kun den!

Hun ringer "valpekjøper" og melder sjekken stjålet og ber ham utestenge denne sjekken (som var krysset i hennes navn)

Så får hun telefon om at sjekken er hevet og han krevet pengene tilbake.......det hører med til historien at hun mottok en sjekk som var trippelt av det beløpet hun skulle ha for valpene!

Nå vil kjøper ha 800 euro i advokathjelp siden hun har klart og "miste" sjekken!

Det som var litt underlig var at der lå sigarett stumper utenfor huset hennes (og hun røyker ikke!) noen dager etter at hun ble kontaktet av "valpekjøper"!

Vil nå bare ADVARE på det sterkeste mot denne svindleren!

Navn: *****

E-mail:******

Etter at vi har undersøkt litt nærmerer så har han ved flere tillfeller forsøkt og svindle andre dyreselgere i Norden! En god del av dem er hestefolk!...så alle som har noen dyr til salgs vær OBS!

Denne saken er nå meldt til politiet!

Skrevet

Tenkte på en liten ting her. Hvis sjekken var utstedt til henne, så kan ingen heve denne? Hvis det hadde vært en blankosjekk så, men ikke hvis hennes navn var påført.

Men det kan være jeg misforsto deg hvis ikke, så kan du jo fortelle dette til venninnen din. Fordi det høres helt absurd ut!

Skrevet
Fikk dere ordnet det?

Sjekken var nok falsk.

Det har vært noen inne hos henne og tatt den da hun var og forte hestene sine på baksiden av huset. Døren hennes var ikke låst da.

Da hun oppdaget at sjekken var vekke tok hun kontakt og sa han måtte stoppe sjekken i hennes navn.

Senere ringer han og sier at noen hadde hevet sjekken i hennes navn, og at han krever pengene tilbake.

Han kunne ikke si hvor den var blitt hevet og hadde plutselig veldig dårlig dekkning på mobilen sin.

Han ringte fra et uregistret engelsk mobilnummer.

Vi sjekket litt rund på nettet i går og fant mangen som hadde opplevd det samme som henne. Dette sendte hun link på til ham og sa samtidig at saken var blitt anmeldt.

De somm hadde prøvd og heve sjekken fra ham fikk vite i banken at den var falsk...og siden hørte de ikke noe fra ham!

Det skjer nok ikke så mye mer med saken nå vil jeg tro. Håper bare han ikke klarer og lure noen annen til og sende ham penger til "advokathjelp"!

Skrevet
Så skummelt! Men altså, tror dere det var "valpekjøperen" som var hjemme hos oppdretteren og stjelte sjekken? :) Dette er jo skikkelig skummelt.

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Skrevet
Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Huff så ekkelt. Men kan du fortelle hvilken rase han er på utkikk etter? Altså hvilken rase oppdretteren avler på?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...