Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel

LØVEN

Recommended Posts

Skrevet

Hei

En venninde av meg skulle selge valper. Hun fikk bestilling fra en kjøper i Holland som virket meget seriøs og glad for og finne den rette valpen!

Han skulle ikke bare ha en, men to fra samme kull siden det var en kombinasjon han lenge hadde ventet på ...og det var også viktig at han fikk førstevalg i kullet!

Han sendte sjekk for at hun skulle reservere valpene og for og betale for transport via "pet agent"!

.......så ble sjekken hun mottok stjålet hjemme hos dem!...og kun den!

Hun ringer "valpekjøper" og melder sjekken stjålet og ber ham utestenge denne sjekken (som var krysset i hennes navn)

Så får hun telefon om at sjekken er hevet og han krevet pengene tilbake.......det hører med til historien at hun mottok en sjekk som var trippelt av det beløpet hun skulle ha for valpene!

Nå vil kjøper ha 800 euro i advokathjelp siden hun har klart og "miste" sjekken!

Det som var litt underlig var at der lå sigarett stumper utenfor huset hennes (og hun røyker ikke!) noen dager etter at hun ble kontaktet av "valpekjøper"!

Vil nå bare ADVARE på det sterkeste mot denne svindleren!

Navn: *****

E-mail:******

Etter at vi har undersøkt litt nærmerer så har han ved flere tillfeller forsøkt og svindle andre dyreselgere i Norden! En god del av dem er hestefolk!...så alle som har noen dyr til salgs vær OBS!

Denne saken er nå meldt til politiet!

Skrevet

Tenkte på en liten ting her. Hvis sjekken var utstedt til henne, så kan ingen heve denne? Hvis det hadde vært en blankosjekk så, men ikke hvis hennes navn var påført.

Men det kan være jeg misforsto deg hvis ikke, så kan du jo fortelle dette til venninnen din. Fordi det høres helt absurd ut!

Skrevet
Fikk dere ordnet det?

Sjekken var nok falsk.

Det har vært noen inne hos henne og tatt den da hun var og forte hestene sine på baksiden av huset. Døren hennes var ikke låst da.

Da hun oppdaget at sjekken var vekke tok hun kontakt og sa han måtte stoppe sjekken i hennes navn.

Senere ringer han og sier at noen hadde hevet sjekken i hennes navn, og at han krever pengene tilbake.

Han kunne ikke si hvor den var blitt hevet og hadde plutselig veldig dårlig dekkning på mobilen sin.

Han ringte fra et uregistret engelsk mobilnummer.

Vi sjekket litt rund på nettet i går og fant mangen som hadde opplevd det samme som henne. Dette sendte hun link på til ham og sa samtidig at saken var blitt anmeldt.

De somm hadde prøvd og heve sjekken fra ham fikk vite i banken at den var falsk...og siden hørte de ikke noe fra ham!

Det skjer nok ikke så mye mer med saken nå vil jeg tro. Håper bare han ikke klarer og lure noen annen til og sende ham penger til "advokathjelp"!

Skrevet
Så skummelt! Men altså, tror dere det var "valpekjøperen" som var hjemme hos oppdretteren og stjelte sjekken? :) Dette er jo skikkelig skummelt.

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Skrevet
Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Huff så ekkelt. Men kan du fortelle hvilken rase han er på utkikk etter? Altså hvilken rase oppdretteren avler på?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...