Gå til innhold
Hundesonen.no

Inmätning ("Målebrev")

Fanny

Recommended Posts

Snart är det dags för vår debut i agility i Norge. Hur fungerar inmätningen här? Görs det av domare på tävlingsplatsen, eller måste det ordnas tidigare? Ska jag själv skriva ut målebrev från NKK:s hemsida, eller tillhandahar arrangören det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du printer ut målerbrevet selv, og lar en utstillingsdommer eller en agilitydommer som er autorisert(visstnok ikke alle agilitydommere som kan skrive under) til å skrive under på målerbrevet. Det er ingen vits å ha det når du går i klasse stor, da det aldri blir spurt etter det i den klassen. Så derfor spiller det ingen trille om når du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar! Men jag bör kanske ha med mig ett sådant papper och försöka få det gjort i Bö då?

Jupp. Jeg har ikke målebrev, da enhver organisme kan se at hun tilhører klasse stor med sine 55 cm. Men man skal ha det, så like greit å ha det i orden, selv om man aldri trenger det.

EDIT: Forresten.. Du trener jo i Oslo og omegn hundeklubb. Kirsten er autorisert måledommer.. Så slipper du å pese rundt fra utstillingsring til utstillingsring i Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knabber denne tråden litt jeg.. Lurer på en ting ang. målebrev jeg også:

Jeg er usikker på om Felix er liten eller mellom (dverg- eller mellompuddel). Når vi skal starte i agility må jeg jo få målt han til en av klassene. Hvordan gjør man det?

Skjønner ikke helt det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knabber denne tråden litt jeg.. Lurer på en ting ang. målebrev jeg også:

Jeg er usikker på om Felix er liten eller mellom (dverg- eller mellompuddel). Når vi skal starte i agility må jeg jo få målt han til en av klassene. Hvordan gjør man det?

Skjønner ikke helt det her :hyper:

Du finner en utstillingsdommer eller en agilitydommer som er autorisert til å måle, også måler dere Felix sammen. Du har med målerbrevet som du printer ut på NKK sine sider, også skriver dommeren under. Dette er da beviset du har om noen skulle være i tvil om han skulle vært i en klasse større(for det er ingen som argumenterer på at hunden skulle vært i en klasse lavere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner en utstillingsdommer eller en agilitydommer som er autorisert til å måle, også måler dere Felix sammen. Du har med målerbrevet som du printer ut på NKK sine sider, også skriver dommeren under. Dette er da beviset du har om noen skulle være i tvil om han skulle vært i en klasse større(for det er ingen som argumenterer på at hunden skulle vært i en klasse lavere...)

Oki :hyper:

Men er det bare å gripe tak i en eller annen dommer (som er autorisert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Felix på kanten, så kan det være en ide og si at du bare vil ha han målt for å få vite hvor høy han er. Måler dommeren han til over 35 så sier du takk og går uten noe mer, er han under 35 vipper du frem målebrevet :lol:

Oki :hyper: Ja, Felix er nok veldig på kanten også, hehe. Trenger bare en dommer skrive under? Eller trengs det to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Felix på kanten, så kan det være en ide og si at du bare vil ha han målt for å få vite hvor høy han er. Måler dommeren han til over 35 så sier du takk og går uten noe mer, er han under 35 vipper du frem målebrevet :lol:

Eller man kan late som man har null peiling på utstilling og stille han så steilt i fronten at han mister en cm eller to, haha :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Får man trøbbel om man dukker opp på ag-konk med tydelig stor hund, men uten underskrevet målebrev, og det blir spurt om det? Worst case scenario, liksom, hva gjør man da?

Min plan er å printe ut et sånt målebrev, ta det med, og ikke gjøre noe før det "trengs". Er det liksom ok? Virker jo sånn på MartineH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...