Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonentreff i Oslo

sonja027

Recommended Posts

Skrevet

Guro blir kanskje med, vis det passer for hun, vis ikke så får vi finne en dato som passer for hun også. Hun må jo nesten hilse på hundene hun skal stille. ;)

Skrevet
Guro blir kanskje med, vis det passer for hun, vis ikke så får vi finne en dato som passer for hun også. Hun må jo nesten hilse på hundene hun skal stille. ;)

Jada jeg blir med vettu ;) Line, med felix, blir sikkert med hun også. Skal høre med bestemor etterpå om hu har mulighet til å kjøre oss ;)

Hva med 10 mars? Kan ingen andre helgedager i mars ;)

Skrevet

Noen som har forslag til dato? I mars altså, og hvor? Hva med Frognerparken? Og hva med lørdag 17. mars? Passer det for dere andre? Helga før NKK Bergen jo. ;)

Jada jeg blir med vettu ;) Line, med felix, blir sikkert med hun også. Skal høre med bestemor etterpå om hu har mulighet til å kjøre oss ;)

Hva med 10 mars? Kan ingen andre helgedager i mars ;)

Ok, 10. mars passer bra for oss. Hvor vil dere ha treffet? :P Flott vis Line også blir med, jo fler, jo bedre.

Dobbelpost

Skrevet
Line har ikke noe valg, hun MÅ bli med nå ;) Samme for oss hvor, bare det er god plass til evt frittløpende hunder ;)

Hva med ringtrening i sammeslengen?

Ja det hadde vært moro, vi trenger litt ringtrening vi vettu Guro. ;)

Skrevet
Jeg vil være med ;)

Det er jo en selvfølge at du skal være med Amanda, du og Turbo! ;)

Hvem hunder skal du ta med deg Sonja? Alle :P ?

Hmm..Tror jeg tar med Pia, Nikki, og Sniff, får jeg med meg en vennine som kan ta og hjelp meg med Blackie så tar jeg vell med han også. Klarer jo ikke ta hele ulveflokken selv. Kan jo spørre om søs gidder å bli med, så får hu ta med seg Bamse. ;)

EDIT: Amanda, kom deg på Msn da! :P

EDIT 2: Ingen flere som blir med..? ;)

Skrevet
Jeg joiner! Men jeg synes vi heller burde ha det på ekebergsletta eller i sørkedalen! Der erd et stor plass ofr hundene å løpe på! :)

Ekebergsletta høres fint ut. Da drar vi dit eller?

Lill med myndene kan vist ikke bli med likevell.

Skrevet
Jeg blir gjerne med på treff før mars på ekebergsletta og jeg! Mars virker såå lenge å vente:P

Jeg også! :hyper:

hehe jeg blir med hvis jeg kommer meg dit:P går det buss eller?

Trikk 19 går den retningen i allefall, fra Majorstua til ett eller annet (du skal ikke i Major-retningen :lol:).. Jeg har vært der og tatt den trikken før så kan evt møtes i byen?

Skrevet
Jeg også! :hyper:

Trikk 19 går den retningen i allefall, fra Majorstua til ett eller annet (du skal ikke i Major-retningen :lol:).. Jeg har vært der og tatt den trikken før så kan evt møtes i byen?

ja det hadde vært fint:D kan gjerne før mars og jeg:D

Skrevet

kan vi ikke møtes utenfor ekeberghallen alle sammen?? og gjerne en tur før mars også :lol: buss 23 mot simensbråten går iallefall til simensbråten og da er det ca 9 min og gå til hallen :hyper:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...