Gå til innhold
Hundesonen.no

Ligg med hode i bakken


Guest Jonna

Recommended Posts

Jeg tenkte jeg skulle klikke fram hode i bakken under ligg i dag, men så endte det med at hun gav meg atferden rull rundt istedet. (her er forresten en video av det)

Jeg fortsatte å klikke for rull rundt ettersom Blaze er på vei til å løsne når det gjelder å bli klikkerklok, men jeg må finne en annen løsning på hvordan jeg skal få hode hennes ned. Å vente henne ut nå tror jeg bare blir rull rundt istedet. Hun er target trent, men bare ved å trampe. Hun er ikke så glad i å sette nesen på den og når hun gjør det så blir det mer slikk (noe som vist er en typisk AK atferd å få fram)

Noen som har noen andre forslag? Jeg føler ikke hun helt er på det stadiet jeg kan vente henne ut for lenge, da blir hun bare frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett förslag som du kan testa, är att få henne att lägga ner huvudet på andra saker än marken först, till exempel ditt lår eller en stol. Många hundar erbjuder det beteendet när de tigger tex. Om hon inte gör det kan du ju försöka locka eller uppmuntra henne att göra det med handen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett förslag som du kan testa, är att få henne att lägga ner huvudet på andra saker än marken först, till exempel ditt lår eller en stol. Många hundar erbjuder det beteendet när de tigger tex. Om hon inte gör det kan du ju försöka locka eller uppmuntra henne att göra det med handen.

Takk for tipse. Jeg får prøve litt senere i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...