Gå til innhold
Hundesonen.no

7 uker gamle, møte med pappa + generasjonsbilde


HHC

Recommended Posts

Xentra startet tidlig denne morgenen, og pr 06 44 var 2 flotte valper kommet til verden.

Kl 10 hadde enda 2 kommet, så nå sitter jeg spent her og venter på mer oppdatering.

Skulle egentlig være med på fødselen, men da det kom før helgen ble det desverre ikke noe ;)

Men allikevel Aris er blitt pappa og Xanto har blitt onkel! ;)

Oppdaterer mer når jeg vet mer!

valper.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Xentra startet tidlig denne morgenen, og pr 06 44 var 2 flotte valper kommet til verden.

Kl 10 hadde enda 2 kommet, så nå sitter jeg spent her og venter på mer oppdatering.

Skulle egentlig være med på fødselen, men da det kom før helgen ble det desverre ikke noe ;)

Men allikevel Aris er blitt pappa og Xanto har blitt onkel! ;)

Oppdaterer mer når jeg vet mer!

pillow.jpg

Bildet er lånt fra Kennel covenstead, valpene er fra Aris sin halv søster..

Ååå, så moro! Du må legge ut flere bilder etterhvert da! Du må gratulere Aris som er blitt pappa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering;

Det ble 3 jenter og 3 gutter, desverre 2 døde ;)

Men vi hadde bestilling på 6stk før de ble født så det passa jo nokså godt! ;)

Drar oppom i løpet av i morgen eller lørdag så da kommer det flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten rettelse; 4 Jenter og 2 gutter!

Vi skulle i grunn gjerne hatt flere, det var i grunnen bestilling på 5jenter og 4 gutter, men men ;)

Skal selv opp i morgen eller lørdag å sjekke litt, skal bli spennende ;)

Disse bildene har jeg fått av Heidi, som eier halve tispen ;

valper4-2.jpg

valper7-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende ;) Gratulerer til den stolte faren!

Jeg kan ingenting om Flat, så må spørre: Hvorfor har noen av valpene hvitt på seg? Er dette noe som går vekk?

Haha. Det er nok ikke verre enn blanko! ;) Og det går selvfølgelig vekk. Man må som regel pensle på etter et par dager igjen. Det er det mange oppdrettere av sort-ensfargede hunder bruker for å vite hvem som er hvem. Samme gjorde vi med storpuddlene.

F.eks sånn kan man liste og loggføre dem:

Hode: Navn, vekt, osv

Halen: Navn, vekt, osv

Ryggen: Navn, vekt, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg for første gang oppe for å se på valpene. Gud så herlige! Farlig å se på dem, blir jo så fristet. Det ser ut som om det går bra med alle sammen, de fleste hadde gått opp i vekt siden torsdag.

Xentra var nokså pigg i dag, og ikke minste kosesjuk. Men med alt besøket i dag fikk hun godt med det også. Men hun er virkelig en flink mor, aldri noe slikking eller kløing inne hos valpene,bare etterpå.

Heidi skal ta bilder av alle valpene fra de er født til de er leveringsklare, morsomt å følge litt med på utviklingen via bilder også. Jeg vet ikke når neste besøk blir, men forhåpentligvis blir det ikke så lenge til! I mellomtiden sender Heidi over noen bilder innimellom!

Her er forresten rekkefølgen på fødselen;

Kl 6.20 Hanne

Kl 6.30 Tispe

Kl 6.50 Tispe

Kl 7.00 Hanne

Kl 9.40 Tispe

Kl 15.00 Tispe

Desverre var det 2 dødfødte hanner.

Noen bilder <3

Flere ligger i valpedagboken på hjemmesiden (www.femidotten.com)

valper2.jpg

valper1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...