Gå til innhold
Hundesonen.no

Potet som vomfyll?


wasteland

Recommended Posts

er det greit å gi 1-2 poteter til en hund hver dag som vomfyll uten at hunden vil legge på seg?

og er det andre ting man kan fylle opp med uten at hunden vil ta skade av det eller legge på seg?

Potet inneholder mye stivelse og karbohydrater. Hunden vil derfor kunne legge på seg hvis den får det hver dag. Hvis du sliter med en hund som ofte er sulten, kan det lønne seg å gi flere måltider og la hunden bruke tid på å få maten i seg - f.eks ved å spre rasjonen slik at hunden må søke den opp. Da varer metthetsfølelsen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan si om det er noe bedre eller om det er bra eller ikke, så har jeg hørt om mange som bruker potetskrell som "vomfyll" - dvs når de ikke ønsker at hunden skal legge på seg, men for å få mer i skåla og gi metthetsfølelse. Kjenner flere jakthundeiere som bruker skrellet fra middagen til å spe på mengdene i de mindre aktive periodene på året - spesielt i overgang fra mest aktive periode til "roligere tider". De hevder at selve potetene ikke skal gis til hunden, men at skallet er greit vomfyll.

Noen som vet om dette stemmer?

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan si om det er noe bedre eller om det er bra eller ikke, så har jeg hørt om mange som bruker potetskrell som "vomfyll" - dvs når de ikke ønsker at hunden skal legge på seg, men for å få mer i skåla og gi metthetsfølelse. Kjenner flere jakthundeiere som bruker skrellet fra middagen til å spe på mengdene i de mindre aktive periodene på året - spesielt i overgang fra mest aktive periode til "roligere tider". De hevder at selve potetene ikke skal gis til hunden, men at skallet er greit vomfyll.

Noen som vet om dette stemmer?

mvh

HeliX

Det lurer eg også på. Håper på at det stemmer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaroni inneholder også mye stivelse og karbohydrater, slik som poteter, og har ingen annen næringsverdi for hunder annet enn at de kan bli feite.

Kokte grønnsaker er et godt råd som Chili gav, og det er også mange hunder som liker rå gulrøtter.

Potetskrellet inneholder vel mer vitaminer og ikke stivelse og særlig karbohydrater - det er nok derfor man heller gir skrellet enn selve poteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...