Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du en mobiltlf til overs?

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

Flipptelefonen jeg kjøpte i høst har gått av hengslene (bokstavelig talt), og jeg trenger å få tak i en ny mobil asap. Jeg har et halvt år igjen av bindingstiden, så jeg kan ikke kjøpe en billig ny. Er det noen her som har en ikke altfor gammel mobiltelefon liggende, som de kunne gitt bort til en trengende sjel (evt. solgt billig)?

Skrevet
Flipptelefonen jeg kjøpte i høst har gått av hengslene (bokstavelig talt), og jeg trenger å få tak i en ny mobil asap. Jeg har et halvt år igjen av bindingstiden, så jeg kan ikke kjøpe en billig ny. Er det noen her som har en ikke altfor gammel mobiltelefon liggende, som de kunne gitt bort til en trengende sjel (evt. solgt billig)?

Det går på garanti/reklamasjon eller hva det blir, bare lever den inn så får du en midlertidig erstatningstelefon.

Skrevet
Det går på garanti/reklamasjon eller hva det blir, bare lever den inn så får du en midlertidig erstatningstelefon.

Ikke når det er fordi den har detti i bakken for mange ganger ;)

Skrevet
Noen andre som har? Crizpo sin var visst ikke mulig likevel.. Og min er delt i to deler nå, og funker veeeeeldig dårlig..

Kjenner til problemet..flipptelefonen jeg kjøpte i høst er også i ferd med å gå i fra hengslene (og nei, tror neppe det går på garantien når det er merker etter valpetenner på den) og jeg har bindinsgtid..

Det finnes ikke et slags bruktmarked for mobiltelefoner da? Jeg mener jeg har hørt om noe sånt?

Skrevet

Så dårlige mobiltelefoner dere har! Min er over fire år gammel og med unntak av at seksertasten har begynt å henge seg opp bittelittegrann, så fungerer den aldeles utmerket.

Skrevet
Har det ordnet seg for deg enda? Hvis ikke, har jeg en Samsung jeg ikke bruker lenger. Den er ikke nye og flott, men den virker.

Nei, har ikke fått tak i noe enda. Hadde vært supertakknemlig for din :) Send meg en pm :)

Skrevet

Wesminster - "Så dårlige telefoner" - du liksom... Har du sett hva en valp kan få til med en ganske ny Nokia 8210... :)

Eller de som har "butterfingers" og mister den i bakken gang på gang på gang...

Mobiltelefoner er supre når de funker - og etterhvert blir man flinkere på å både holde fast i den OG legge den ifra seg høyere og høyere - dvs på samme sted som fjernkontrollen til TV'n (den 5 eller 6 i rekka')...

Dessverre kan jeg ikke hjelpe trådstarter her med noen telefon - to av mine gamle har fungert som tyggebein til hundene, en er for tiden til reparasjon (innenfor garantitiden - og hundene er helt uten skyld), en bruker jeg og min aller første (mursteinen) er reservetelefonen når jeg har drept de andre i tur og orden...

Lykke til i din søken!

Susanne

Skrevet

Litt OT.. Mobilen min har overlevd valpetiden (til nå), mobilkamera derimot, har ikke overlevd.. Der er linsa punktert, så om jeg tar bilder, ser det ut som noe man innbiller seg at man ser i tåka.. <_<

Flippe-dingsen er forholdsvis stram enda da, men så er den bare 9 mnd gammel da.. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...