Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som blir med på ringtrening?

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hehe....-det hadde jeg nesten regnet med vettu! ;) -men er det noen andre rundt omkring som vil? Det er jo endel utstillinger rundt om, så det er bare å gi en lyd om man skal planlegge noe! Ceccy er en meget god og streng dommer...hihih ;):whistle:

• 3 months later...
Skrevet

Vekker til live igjen denne tråden! Nå nærmer nesbyen seg med raske steg,og der er plenty andre utstillingen fremover også. NKK Rogaland i september,en haug med andre utstillinger i august bare for å nevne noe.

Så hva sier folk til å møtes på Vestkanten igjen ??

Skrevet

Jeg vil bli med denne gangen! :)

Helt greit med vestkanten for meg. Utmerket for meg!

Kan noen sende pm med dato for jeg er fæl med å glemme tråder ;)

Og jeg kan ikke i uke 31 og 11 august slik at det er sakt

Skrevet

Er gjerne med på en ringtrening :) har en liten en som kunne trengt ringmiljøtrening, her hjemme er han kjempeflink, men er mange ting som distraherer når det er andre hunder i nærheten :icon_fun: på miniatyrtreningene er det altfor fullt synes jeg..

Parkdekket på vestkanten? Når, er det faste treff? (tilgi en stakkars blondine, har ikke lest hele tråden)

Er chihuahua tillatt? :)

Skrevet

Jeg og kunne tenke meg å være med med min dvergpinscher, hun trenger mye bordtrening også viss noen føler seg kallet. :D

Er gjerne med på en ringtrening har en liten en som kunne trengt ringmiljøtrening, her hjemme er han kjempeflink, men er mange ting som distraherer når det er andre hunder i nærheten på miniatyrtreningene er det altfor fullt synes jeg..

Parkdekket på vestkanten? Når, er det faste treff? (tilgi en stakkars blondine, har ikke lest hele tråden)

Er chihuahua tillatt?

Er det ringtreningen i støpesjeen lokalet på danmarksplass du snakker om? Der har vi og vært, maaaange hunder og mye leven der ja :icon_fun: Genialt viss du kommer med chihuahua for da er det noen på størrelse med min dvergpinscher :)

EDIT: Søndag klokken seks passer fint for min del..

Skrevet
Jeg og kunne tenke meg å være med med min dvergpinscher, hun trenger mye bordtrening også viss noen føler seg kallet. :D

Er det ringtreningen i støpesjeen lokalet på danmarksplass du snakker om? Der har vi og vært, maaaange hunder og mye leven der ja :icon_fun: Genialt viss du kommer med chihuahua for da er det noen på størrelse med min dvergpinscher :)

EDIT: Søndag klokken seks passer fint for min del..

støpeskjeen ja, stemmer :D

tjo søndag kl 6 skulle vel passe fint :D

Skrevet

Aiko er hostefri og jeg har snakket med veterinæren min i dag. Han sa han kunne være med andre hunder tre, fire dager etter han var hostefri, så søndag klokken 18 kan vi også komme!

Skrevet

Ser ikke ut til at det blir noen ringtrening på oss imorgen :icon_confused: Lasse er slapp, vil ikke spise, er dårlig i magen og har kastet opp. Vil ikke ta med meg Sebastian heller, i og med at han kan bringe smitte..

Skrevet

Noen som kommer i dag i det hele tatt? Litt kjekt å vite så jeg slipper å gå ned på Vestkanten i regnet bare for å stå der aleine liksom ...

Skrevet
Jeg og Tia kommer hvertfall, og hun som har broren til Tia:)

Ok, supert! Da er jeg der nede til klokken 18 :lol:

Skrevet

Jeg har planer om å ta turen, for vi trenger myyyyye trening, hehe :lol: Lurer på om det kommer to dvergpinschere til.

Ser at vi skal treffes på plan tre, er det parkeringsplassen på baksiden av vestkanten?

Skrevet
Jeg har planer om å ta turen, for vi trenger myyyyye trening, hehe :lol: Lurer på om det kommer to dvergpinschere til.

Ser at vi skal treffes på plan tre, er det parkeringsplassen på baksiden av vestkanten?

Det stemmer at det er der ja :) Planet over der du kommer rett inn til butikkene ...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...