Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkergjennombrudd!


luriflaks

Recommended Posts

Jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg!! Gud så morsomt! :twitch:

Jeg lagde til noen velsmakende små pølsebiter i microen. Satte meg ned på gulvet sammen med lille Emma.

Jeg fant en av lekene hennes, og bestemte meg for en tauknute. Denne skulle Emma gjøre hva-for-no med?

Jeg bestemte meg for at "målet" var at hun skulle plukke den opp, i beste fall kunne legge den i hånda mi.

Nå skal det sies at Emma høres ut som en mini-killer maskin når hun leker og herjer med et eller annet på

gulvet. Høres helt villt ut fra en sånn liten klump. Så, jeg var ikke akkurat forberedt på at hun kom til å gi

meg noe som helst i hånda. Nermer jeg meg med hånda når hun leker med noe (les: har det i kjeften) er

det MORRMORRWOSHWEEMORR!! også hopper hun avgårde og håper at jeg vil løpe etter. Det er det morsomste

hun vet tror jeg.. (Burde bruke det som forsterker ja. Lurt.)

Iallefall, først la jeg tauknuten på gulvet. Emma gikk bort og snuste. Jeg klikket. PØLSE!

Gjentok dette 5 ganger kanskje.

Så måtte hun ta den i kjeften. Ble paff over hvor fort hun skjønte at nå ville jeg noe mer. Hun tok den forsiktig

i munnen, veldig spørrende på en måte. Egentlig så hun vel stort sett ut som et stort spørsmålstegn. Jeg klikket.

MER PØLSE!

For hvert store gjennombrudd vi hadde ga jeg noen jackpoter (3-4 pølsebiter etter den første) og det virka rett og slett som om hunden skjønte det..

Så endte det altså med at hun kunne holde tauknuten lengre (hun tusla litt rundt vel og merke) og prøvde

så å legge hånden helt "utslått" på gulvet. Den tok hun ikke..

Prøvde så å holde hånda helt vanlig litt mot henne, som om jeg ville ha den liksom, og da slapp hun den ned foran hånda mi!

:hyper

.. Men så ble det tomt for pølse, så vi avsluttet med litt lek og nå ligger hun og tygger på en hunde tørrfisk-bit på siden av meg i sofaen. :ahappy:

Det var klumpen sin det!

post-1825-1168992722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Just me!!

Heisann Lurifaks! :innocent:

Så gøy å lese at Emma forstod klikkeren, jeg ligger ganske så mye etter emd Archie. Har ikke prøvd klikkeren noe videre på han. Er vel på tide nå :)

Hvor lenge har du prøvd klikkeren på henne? Jeg har bare prøvd å få Archie til å forstå klikkeren en gang, og det gikk ikke så bra Men kan jo ikke forvente at de greier det med en gang. :P

Lykke til videre med Emma, det er veldig gøy å lese om dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...