Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar

JailyTina

Recommended Posts

Skrevet

Vi vurderer å bytte for på Mikey. Og etter anbefaling lurer vi litt på Norwegian Polar. Men, kan noen si meg litt om foret? Hvor får jeg tak i det? Hva er prisen? Hvor mye er det "vanlig" å gi av det foret til en hund på ca 37-40kg?

Tar imot all informasjon med glede! For jeg har ingen erfaring med det foret selv.

Skrevet

Hei:)

Jeg har nå brukt NP til min Grand Danois i 2 måneder, og er strålende fornøyd så langt ^_^ Det er det beste foret jeg noen gang har brukt på noen av mine hunder.

Du kan gå inn på http://www.norwegianpolar.com og bestille der( forutsatt at de har salgssted noenlunde i nærheten av deg, dersom de ikke har det, ta kontakt med de å hør om det er mulighet for deg å kjøpe likevel)

En sekk på 20 kg koster 400, og kjøper du mer om gangen så får du noe avslag i prisen. Jeg kjøpte nettopp 60 kg for 1020 kr. Men husk du må ha plass i fryseboksen!

Hunden min spiser med stor appetitt, og er blitt veldig flott og blank i pelsen,myke poter, og lite avføring.

Du må nok gi hunden din 550-600 gr pr dag med den kroppsvekten den har.

Jeg har litt varmt vann over og moser maten til min, men det er nok en smakssak...

Lykke til!

Skrevet

Jeg syns kanskje det høres litt lite ut med 5-600 gr til en hund på 37-40 kg. Min hanhund på 33 kg spiser ca 800 om dagen. Og han er slank og fin.

Det er jo selvsagt individuelt, men jeg har funnet ut at jeg må iallfall doble porsjonene i forhold til tørrfòr.

Har brukt NP i 4 år og er veldig fornøyd. Har ikke kjøpt en sekk med tørrfòr på flere år.

Skrevet

spørs kanskje hvilken hund du har,aktivitetsnivå,forbrenning osv? Min hund på 67 kg spiser en kg om dagen, og holder vekten,hun hverken tar av eller legger på seg. Så får hun litt ben og rent kjøtt utenom innimellom...

NP anbefaler ca en halv kg pr dag til en hund på 30 kg, men det må man jo finne ut av selv etter hvert :)

Skrevet

Hmmm... Takk for svar... Kikka på siden deres og i følge det som står der har de ingen leverandører i Buskerud... Blir det nærmeste da Oslo? :)

Og siden det må oppbevares i fryser må jeg nok drøye det en god stund... Der vi bor nå har vi kanskje fryserplass til en halv pizza... Hvis vi er heldige... :)

Men takk for svar! Er hvertfall noe å vurdere i fremtida.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...