Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar

JailyTina

Recommended Posts

Vi vurderer å bytte for på Mikey. Og etter anbefaling lurer vi litt på Norwegian Polar. Men, kan noen si meg litt om foret? Hvor får jeg tak i det? Hva er prisen? Hvor mye er det "vanlig" å gi av det foret til en hund på ca 37-40kg?

Tar imot all informasjon med glede! For jeg har ingen erfaring med det foret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har nå brukt NP til min Grand Danois i 2 måneder, og er strålende fornøyd så langt ^_^ Det er det beste foret jeg noen gang har brukt på noen av mine hunder.

Du kan gå inn på http://www.norwegianpolar.com og bestille der( forutsatt at de har salgssted noenlunde i nærheten av deg, dersom de ikke har det, ta kontakt med de å hør om det er mulighet for deg å kjøpe likevel)

En sekk på 20 kg koster 400, og kjøper du mer om gangen så får du noe avslag i prisen. Jeg kjøpte nettopp 60 kg for 1020 kr. Men husk du må ha plass i fryseboksen!

Hunden min spiser med stor appetitt, og er blitt veldig flott og blank i pelsen,myke poter, og lite avføring.

Du må nok gi hunden din 550-600 gr pr dag med den kroppsvekten den har.

Jeg har litt varmt vann over og moser maten til min, men det er nok en smakssak...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kanskje det høres litt lite ut med 5-600 gr til en hund på 37-40 kg. Min hanhund på 33 kg spiser ca 800 om dagen. Og han er slank og fin.

Det er jo selvsagt individuelt, men jeg har funnet ut at jeg må iallfall doble porsjonene i forhold til tørrfòr.

Har brukt NP i 4 år og er veldig fornøyd. Har ikke kjøpt en sekk med tørrfòr på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs kanskje hvilken hund du har,aktivitetsnivå,forbrenning osv? Min hund på 67 kg spiser en kg om dagen, og holder vekten,hun hverken tar av eller legger på seg. Så får hun litt ben og rent kjøtt utenom innimellom...

NP anbefaler ca en halv kg pr dag til en hund på 30 kg, men det må man jo finne ut av selv etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Takk for svar... Kikka på siden deres og i følge det som står der har de ingen leverandører i Buskerud... Blir det nærmeste da Oslo? :)

Og siden det må oppbevares i fryser må jeg nok drøye det en god stund... Der vi bor nå har vi kanskje fryserplass til en halv pizza... Hvis vi er heldige... :)

Men takk for svar! Er hvertfall noe å vurdere i fremtida.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...