Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker lite vann


Line_

Recommended Posts

Hei!

Lurer på en liten ting. Felix (dverg/mellom puddel) drikker egentlig veldig lite vann. Han får ikke oppbløtt fôr (går på NP, så er ikke tørrfôr). Vet ikke riktig hvor mye/lite han drikker, men det er ikke mer enn 2/3 av skålen sin (nest minske str. av de vanlige rustfrie skålene). Er det farlig på noen måte? burde jeg prøve å få i han mer vann, eller bare la han drikke så mye vann som han selv vil? Han har selvfølgelig rent vann og rene skåler hele tiden.

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du er usikker på om han får i seg nok vann kan ikkje du ha litt i foret hans da selv om ikke han får tørrfor? Jeg gjer det med mine selv om dei får vom og rått for.

Han spiser ikke fôret hvis jeg har vann i det, har prøvd før..

Tror nok at han får i seg nok vann jeg. Er jo endel væske i foret hans også. Drikker han når han er ute på tur (dammer & sånn)?

Det hender, men da må det være rent, eller han må være veldig tørst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg. Min får også våtfôr og drikker knapt vann i løpet av dagen, med mindre han er tørst etter økt aktivitet. Han er en rolig og sindig kar i tillegg, noe om gjør at han skiller ut mindre urin enn de som er av den litt mer stressede typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Siden han ikke får uoppbløtt tørrfor har han nok ikke det helt store væskebehovet så sant han ikke er i mye aktivitet eller det er veldig varmt (eller kaldt!). Han drikker nok det han trenger. Men det er to enkle måter å teste om en hund er tørr på. Den ene er å løfte nakkesknnet eller skinnet oppå holdet litt opp. Detter det raskt tilbake på plass når du slipper er den ikke tørr. Den andre er å presse en finger mot tannkjøttet til hunden. Når du slipper er det hvitt/blekt der du pressa fingern. Går det fort tilbake til vanelig farge er alt fint hvis ikke er en tørr. Ved hard aktivitet er det lurt å sørge for at hunden får i seg nok væske, men ellers klarer de aller fleste fint å regulere det selv. Må ikke bekymre deg for så mye vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...