Gå til innhold
Hundesonen.no

Produsenter av helsveiset bur på Vestlandet?

Recommended Posts

Vil gjerne ha et helsveiset dobbeltbur til å ha i bilen. Noen som vet om produsener av sånt på vestlandet? Gjerne i nærheten av Hordaland?

Har forsåvidt fått et godt tilbud på et "Kela bur", men blir litt langt å reise til Askim for å hente det...

Regner med det koster flesk å få det fraktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vil gjerne ha et helsveiset dobbeltbur til å ha i bilen. Noen som vet om produsener av sånt på vestlandet? Gjerne i nærheten av Hordaland?

Har forsåvidt fått et godt tilbud på et "Kela bur", men blir litt langt å reise til Askim for å hente det...

Regner med det koster flesk å få det fraktet!

Du får hente det når dere kommer over da vet du *ler* - Eller vi kan hente det og oppbevare det for deg...... Vi bor jo ikke langt fra Leif.

Vi bestilte forøvrig bur til vår NYE "gamle" Volvo i går - dobbelt - fra Kela - og det får jeg allerede på fredag..... juhu..... Nyxedotten blir den første som får testet ut det buret når jeg kjører Maria til toget på lørdag *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hente det når dere kommer over da vet du *ler* - Eller vi kan hente det og oppbevare det for deg...... Vi bor jo ikke langt fra Leif.

Vi bestilte forøvrig bur til vår NYE "gamle" Volvo i går - dobbelt - fra Kela - og det får jeg allerede på fredag..... juhu..... Nyxedotten blir den første som får testet ut det buret når jeg kjører Maria til toget på lørdag *ler*

Ja det hadde gjerne vært noe :icon_redface:

Prisen var ihvertfall ikke noe å si på! Har også en bekjent her som er veldig fornøyd med sitt bur (oså dobbelt).

Blir nok uansett ikke før utpå våren, kjører ikke over fjellet med putte-bilen min midt på vinteren! Om det kan kalles vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ja det hadde gjerne vært noe :icon_redface:

Prisen var ihvertfall ikke noe å si på! Har også en bekjent her som er veldig fornøyd med sitt bur (oså dobbelt).

Blir nok uansett ikke før utpå våren, kjører ikke over fjellet med putte-bilen min midt på vinteren! Om det kan kalles vinter...

Snakket med Leif når vi hentet buret vårt om fredagen (veldig veldig fint hihi), og han sa at han har en bekjent som kjører over til Bergen og at frakten ikke blir spesielt dyr. Har du hørt på pris på frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Leif når vi hentet buret vårt om fredagen (veldig veldig fint hihi), og han sa at han har en bekjent som kjører over til Bergen og at frakten ikke blir spesielt dyr. Har du hørt på pris på frakt?

Hmm... nei det var jeg ikke klar over. Får ta en tlf å høre med han.

Har en bekjent i Norcargo (el tilsvarende) han skulle sjekke fraktpris der for meg. Vil ha, vil ha.... :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei!

Har du bestilt deg hundebur nå? Jeg så ikke innlegget ditt før nå, så det kommer kanskje litt sent. Jeg vet at de på Myrbø selger helsveisede hundebur som de lager på mål. Ellers ligger det en del brukte på nettet også. Jeg har kjøpt ny bil og trenger et litt mindre dobbeltbur, for det jeg har er visst litt for stort, så jeg har kikket litt rundt i dag.

meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du bestilt deg hundebur nå? Jeg så ikke innlegget ditt før nå, så det kommer kanskje litt sent. Jeg vet at de på Myrbø selger helsveisede hundebur som de lager på mål. Ellers ligger det en del brukte på nettet også. Jeg har kjøpt ny bil og trenger et litt mindre dobbeltbur, for det jeg har er visst litt for stort, så jeg har kikket litt rundt i dag.

meg

Ja jeg vet at de har bur der ute, men jeg skal ha litt snåle mål (D 80 cm B 50+40 cm H 60 cm) så jeg regner ikke med å finne noe der men det blir nok en tlf når lommeboken tillater det... Ikke lurt å bulke bilen i januar nei... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
    • Er hun trygg i bur? Hvis ikke ville jeg startet der, med å jobbe med burleker generelt og trygghet i bur, inne hjemme. Så gradvis flyttet buret ut i bilen (hvis det er tid, mulighet. Hvis ikke må du såklart bare jobbe med burlekene og tryggheten i bilen parallellt). Medisinering har definitivt noe for seg med det nivået av stress. Blir hun bilsyk så kan jo det også påvirke. Jeg ville prøvd noen av de klassiske beroligene feromonene, Adaptil, Chlomicalm etc.  Spennende, lykke til!
    • Ja, jeg har vært inne på tanken om medisinering kunne vært noe, for som du sier er det ikke noe poeng i å trene en hund som er så stresset at den ikke er mottakelig for læring. Min forrige hund var så lydsensitiv som det var mulig å bli, så hun gikk på angstdempende en periode for å få henne såpass ned at det var mulig å trene på (ikke at vi noen gang kom i mål med det da, hun ble døv før den tid...) Men det er heldigvis ikke angst med denne hunden, hun er bare skyhøyt i stress og tipper over bare av å se en fugl liksom...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...