Gå til innhold
Hundesonen.no

Seng til stor og tung hund med mye pels


Bee

Recommended Posts

Hei,

Vi har et "problem" med en av våre hunder. Hun nekter å ligge i sengene vi har, noe som gir henne avslitt pels på albuene. Vil nødig at hun skal få liggesår. Hun er en stor og tung hund med mye pels. Vi er derfor på utkikk etter en seng/matte som drenerer varmen bort, slik at det ikke blir for varmt i sengen. Har Bia Bedden og madrass senger, men ingenting av dette vil hun ligge på. Har sett slike smarte matter, med ull overlag, men klarer ikke å finne de i noen butikker lenger. *angrer seg for at jeg ikke kjøpte den jeg så på den ene gangen aaargh*

Er det noen her som har noen tips, evt egne erfaringer med seng til store hunder med mye pels som vil ligge på myke, men ikke varme senger?

Takknemmelig for enhver respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tenkte umiddelbart på en sånn hundeseng som er laget av stålrør og har spent kanvas å ligge på? Ikke veldig mykt kanskje, men mykere enn gulvet i hvertfall, og jeg skulle tro at den ikke blir spesielt varm å ligge på heller.

Kanskje en idè`

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...