Gå til innhold
Hundesonen.no

Verken politiet eller Falck ville reddet "Fido"


giggi

Recommended Posts

Ehe,...skjønner jeg har godt litt fort fram her ja :tongue: Altså, jeg passer på en border Collie tispe fast som heter Sasha. Hun er en omplasserings hund...og er ganske nervøs. Hun skulle egentlig bli avlivd, men hun som eier henne nå ville ha henne, så hun fikk henne. Altså, jeg skal ha arbeidsuke i uke5. Så jeg så på dyrebeskjyttelsen i sør rogaland sine sider, og der fant jeg en link til noe om at Kari Mills(lederen av dyrebeskyttelen sør rogaland) hadde reddet"fido". Altså for det første er jeg ganske provosert av at verken politi elr Falcken ville ta imot denne hunden(som jeg oppdaget var Sasha) Håper noen forstår hva jeg mener nå da.... :whistle: Vet egentlig ikke om det var vits i å legge det ut her, men jeg syntes alle burde få se hvor dumme politiet kan være når det gjelder løshunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link jeg kom over... og plutselig ser jeg det er Sasha :shocked:

Takker Kari Mills tusenvis av ganger for det hun gjør mot dyrene!!

Er helt sjokka jeg.. :shocked: Ikke rart hun er så nervøs. Åh...stakkars jenta mi :whistle:

Og på toppen av alt skulle hun avlives... :shocked: Fatter ikke slik jeg, at det går an.... :sad:

Måtte bare få det litt ut..

Her er linken: Aftenbladet.no

Jeg forstår at politiet ikke har midler til å ta imot løshunder, helt ærlig er det ikke deres jobb. Man ringer direkte til Viking ( i oslo) og så er de der på en halvtime. I mellomtiden ringer man politiet og spør om det har kommet inn savnet melding, samt gir beskjed om at hunden er levert til viking. Deretter får man ikke gjort noe mer. Har plukket opp flere løshunder, og det er da aldri noe problem å få dem til å komme. Men man kan ikke forvente at politiet skal bidra med noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at politiet ikke har midler til å ta imot løshunder, helt ærlig er det ikke deres jobb. Man ringer direkte til Viking ( i oslo) og så er de der på en halvtime. I mellomtiden ringer man politiet og spør om det har kommet inn savnet melding, samt gir beskjed om at hunden er levert til viking. Deretter får man ikke gjort noe mer. Har plukket opp flere løshunder, og det er da aldri noe problem å få dem til å komme. Men man kan ikke forvente at politiet skal bidra med noe særlig mer.

Nei, forstår hva du mener. Men jeg mener egentlig Falcken da, det er jo de som henter hunder og slikt... bare trist å se Sasha slik :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt mer nå ja, men du.... De kalte hunden for Fido og du sier Sasha, såg ikkje dei at det er ei tispe...? (sikkert bare flisespikkeri men...)

Jeg tror nok at det var Dyrebeskyttelsen som hadde gitt henne navnet Fido (det er vel en fellesbetegnelse på hunder uansett kjønn..?), mens når hun ble omplassert ble hun kallt Sasha! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...