Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med hjemmeside igjen!


Recommended Posts

Har begynt på ny side, med ny layout (jadda, lager noe nytt hele tiden, men det blir ihvertfall bedre for hver gang :blink:).

Problemet er at jeg har laget hovedsiden, den heter "index", den er ferdig med iframe og bakgrunnsfarge, er bare å begynne å skrive på den. Jeg kopierte kodingen derfra og lagde en ny side: "kite hoved", helt lik, men jeg opplever nå at hvis jeg skriver noe på "index" siden så dukker det samme opp på den nye siden jeg har laget. Noe annet er også at for hver side jeg lager lagres to filer i hjemmesidemappa:

èn med layout og innholdet(teksten og/el bilde), og en med bare innhold og bakgrunnsfarge.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Blir kjempe glad for hjelp for jeg kommer meg ikke videre uten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... Må innrømme at jeg ikke kan komme opp med en god forklaring på stående fot. Hvilket program bruker du?

Bruker Frontpage.

Kodene til hovedsiden: <html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>New Page 1</title>

</head>

<body background="../029eau3.jpg">

<table border="0" width="950" background="Bluelay.jpg" height="550">

<tr>

<td width="221">&nbsp;</td>

<td>&nbsp;

<iframe name="I1" width="698" height="472" border="0" frameborder="0" src="index2.htm">

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.

</iframe></td>

<td width="4">&nbsp;</td>

</tr>

<tr>

<td width="221" height="21">&nbsp;</td>

<td height="21"><font face="Antroposofia" size="4" color="#66849F">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

</font><font face="Antroposofia" color="#C99663">

<b>Hjem&nbsp;&nbsp;

<a style="text-decoration: none" href="kite%20hoved.htm">

<font color="#C99663">Kite</font></a>&nbsp;&nbsp; Meg&nbsp;&nbsp; Dagbok&nbsp;&nbsp;

Diverse&nbsp;&nbsp; Bilder&nbsp;&nbsp; Videoer&nbsp;&nbsp; Linker&nbsp;&nbsp;

Nytt&nbsp;&nbsp; Gjestebok</b></font></td>

<td width="4" height="21">&nbsp;</td>

</tr>

</table>

</body>

</html>

Alt er ikke som det skal, men har ikke giddi å perfeksjonere :whistle:

Kodene for den andre siden("kite hoved")

Les: side nr. to er heller ikke ferdig eller no', må finne ut av problemet først :ahappy:

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<title>Hjem&nbsp;&nbsp; Kite&nbsp;&nbsp; Meg&nbsp;&nbsp; Dagbok&nbsp;&nbsp; Div</title>

</head>

<body>

<table border="0" width="950" background="Bluelay.jpg" height="550">

<tr>

<td width="221">&nbsp;</td>

<td>&nbsp;

<iframe name="I1" width="698" height="472" border="0" frameborder="0" src="kitehoved2.htm">

Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.

</iframe></td>

<td width="4">&nbsp;</td>

</tr>

<tr>

<td width="221" height="21">&nbsp;</td>

<td height="21"><font face="Antroposofia" size="4" color="#66849F">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

</font><font face="Antroposofia" size="4" color="#C99663">

<b>Hjem&nbsp;&nbsp; Kite&nbsp;&nbsp; Meg&nbsp;&nbsp; Dagbok&nbsp;&nbsp;

Diverse&nbsp;&nbsp; Bilder&nbsp;&nbsp; Videoer&nbsp;&nbsp; Linker&nbsp;&nbsp;

Nytt&nbsp;&nbsp; Gjestebok</b></font></td>

<td width="4" height="21">&nbsp;</td>

</tr>

</table>

</body>

</html>

Hovedsiden er tilpasset FF, den andre passer fremdeles best i IE :) Mye rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke akkurat hvorfor det er slik, men lurer på hvorfor du kjører to sider som er nesten helt like? Menyen på "index" og "kite hoved", er jo nesten identisk (litt forskjell i skrifta bare slik jeg får det opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke akkurat hvorfor det er slik, men lurer på hvorfor du kjører to sider som er nesten helt like? Menyen på "index" og "kite hoved", er jo nesten identisk (litt forskjell i skrifta bare slik jeg får det opp).

Jeg lager ikke to hjemmesider hvis det er det du tror.

Jeg har laget en hovedside, og så en underside, selvfølgelig skal menyen være lik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte den. :wink:

Men nå lager du unødvendig mye koding (og muligheter for feil) for deg selv.

Indexsida di skal inneholde iframen og menyen Resten trenger ikke det. For når du klikker på en link da, så skal den sida komme opp i iframevinduet, og menyen blir stående som den er på førstesida di. (Knotete forklart da... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte den. :wink:

Men nå lager du unødvendig mye koding (og muligheter for feil) for deg selv.

Indexsida di skal inneholde iframen og menyen Resten trenger ikke det. For når du klikker på en link da, så skal den sida komme opp i iframevinduet, og menyen blir stående som den er på førstesida di. (Knotete forklart da... )

Jeg tror jeg skjønner ...problemet er bare det at jeg bare har gjort som jeg har fått beskjed om å gjøre for å lage siden, men jeg kan virkelig ikke dette her, jeg aner ikke hvordan man gjør noe før noen lærer meg det :whistle:

Derfor vet jeg ikke hvordan jeg gjør for å få det riktig, vet at det er masse tull og mye koding, er dte jeg sliter med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese mer om iframe her.

(Fra www.webdesignskolan.se).

Men jeg ville ha beholdt index sida som den er nå, og at "kite hoved" bare inneholdt info om hunden, og ikke en ny iframe.

Du bør også enten sette "kite hoved" i ett ord, eller _ imellom.

Takker :whistle:

Skal se om jeg skjønner noe av det ;-)

Edit: slettet "kite hoved" siden nå, da ser det slik ut i mappa mi:

post-190-1168037992_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å legge inn i linkene på menyen din, at sidene skal åpnes i iframen din. Så skal de komme opp der. (Du må ha target til iframen. Kodene finner du på den svenske sida.

Ok, tusen takk :whistle: Tror virkelig at jeg skjønner cluet nå :ahappy:

Jodda, det tok litt tid :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Man kommer raskt inn i det etterhvert (og til slutt drømmer man i html koder. :shocked: )

Håper du får sida ut på nett snart da. Blir jo nysgjerrig.

Hehe, kunne endel html før faktisk, men ikke godt nok så det har detti helt ut nå :)

Men jeg synes jo at det er så gøy, er bare det at jeg må ha alt inn med teskje, men da sitter det til gjengjeld :ahappy:

Sier ifra når jeg har gjort den ferdig jeg(men det kan hende at du hører enda flere rop om hjelp før den tid :)).

Er liksom så mye greiere når man vet at man kan alt, da begynner man plutselig å legge mer vekt på design av layouten og alt blir så mye finere :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...