Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som reiser mye på utst/stevner o.l


Jeampi

Recommended Posts

Dere andre som reiser mye rundt i landet for å stille/dra på stevner osv. Hvor får dere penger fra? Må dere betale selv, betaler foreldrene deres??

Jeg skal mest sannsynlig på MASSE agility stevner og utstillinger i år og jeg kjenner at det SVIR i lommeboka, ettersom at jeg må betale selv (noen ganger kan jeg "grine" til meg et stevne eller to) men man skal jo bo,kjøre,påmeldingen koster osv osv...

Hvor får DU penger fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen steder :blink:

Har ikke peiling på hvordan jeg har råd til å reise alle de stedene jeg har vært på i år... Tar en måned om gangen og håper på det beste, pleier å sitte på med forskjellige oppdrettere, bestemor og folk jeg stiller hunder får... Steder å bo, tja pleier som oftest å bo enten på hotel eller hos kjent folk... Pleier å grine meg til å få penger til hotel av pappa hvis jeg ikke har det... Tar noen ganger tog også, det pleier også å kose endel...

Og selve påmeldings avgiften er svinedyr nå og :) iløpet av en helg og med to valper som skal stille så er pluselig 800 kr vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer - jeg kan ikke melde på et stevne før jeg vet hvor jeg får penger til det. Hovedsaklig kommer pengene til stevner på jobbing. Men til tider må man bare akseptere at man er student og ung og ikke har råd til hauger av stevner og utstillinger i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en prioriteringssak, kommer jo an på hva man synes er viktigst. Shopping, pub-turer og restaurantbesøk interesserer meg ikke, og det sparer jeg mye på :blink: For meg kommer dyra og dyrerelaterte aktiviteter i første rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler noe og mamma og pappa betaler noe. Når det gjelder å reise på stevner og slikt utenfor trondheim og omegn hvertfall. Innenfor den "grensen" er det jeg som betaler alt, bortsett fra bensinpengene om de kjører meg :ahappy:

Jeg betaler mye selv, men jeg jobber, så det gjør meg ingenting. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var bortskjemt. Men der tok jeg grundig feil. Aldri i verden om jeg hadde fått hotellopphold, penger til å stille ut, osv osv.

De få gangene jeg har hvert på utstilling (kun for å sett), så har jeg ikke sovet der, (utenom i drammen, sov hos Tine :whistle: *snill du) og jeg har så vidt hatt råd til inngangspenger (om det er det).

Jeg måtte nok bare spart opp til utstillinger om jeg hadde en hund som skulle stilles. ETT stevne en sjelden gang hadde de kanskje bidratt med, men kun selve stevnet, ikke overnatting å sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at foreldrene mine betaler mesteparten altså..

Men jeg bruker mye av stipendpengene mine på hund (foreldrene mine betaler læremiddel), og penger jeg får i gave til jul og bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salukiene betaler bestemor for og det er som regel hun som kjører rundt. Som "betaling" for at jeg viser de frem betaler bestemor også evt hotell og lommepenger. Etterhvert vil hun også begynne å betale for hotell for Line (felix) siden hun handler Zolla. Heldiggrisen :whistle: Utrolig deilig å ha en bestemor som er så glad i å dra på uts, ikke bare for økonomiens skyld, men er jo så sosialt å dra sammen :ahappy:

Nå som jeg har Pepper så merker jeg hvor dyrt uts er for han VIL jeg helst betale for selv, selvom mamma også vil betale for han. Idiotisk krangel mellom oss egentlig :)

Når jeg reiser rundt i landet og stiller for oppdrettere får jeg ofte betalt for reise eller de kjører meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikkje eg som eiger hundene, det er mamma, så eg får betalt alt sammen + at eg ofte får litt ekstra penger, for å stille ut Tina for ho. Mamma kan ikkje gå med 2-3 hunder i ringen samtidig heller :Laugh:

Selv om hundene ikkje er mine, så er kaninene mine det, og eg reiser på stevner og utstillinger med dei også.

Da betaler eg selveste utstillingen, og alt utstyr (reisebur, matskåler, og slikt som skal vere med på turen) selv, og så får eg penger til reise og opphold :whistle:

Alle pengene eg må betale selv får eg av og sitte barnevakt hos en liten familie, + at masse bursdagspenger og sånn går med til dyra. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alt selv, og før jeg fikk fast jobb tok jeg pengene fra sommerjobb, bursdagspenger, i tillegg til at jeg hadde spart en del.

Må fortsatt betale alt selv, men nå har jeg en jobb jeg tjener ganske godt på. Hvis jeg stiller for andre sitter jeg ofte på med de, og de betaler overnatting osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma og min pappa :)

Vi regna på fjoråret, ca 30 000 i utstillinger og overnatting. (noen og 20 uts)

Men som f.eks i Sverige nå på SKK My Dog, gikk det jo 600km med bensin + 100kr i kataloger + 1300 i påmelding + mat ovs.. Blir penger :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alt selv. Jeg jobber en del og stipend får jeg også :) Av og til når vi er på kurser og utstillinger så setter foreldrene mine innpå noen hundelapper. Jeg spør aldri om penger, så de får sette inn hvis de vil. Jeg vil alltid klare alt selv, vil ikke være avhengig av de nå som jeg ikke bor hjemme.

Ellers er foreldrene mine flinke å passe en av hundene hvis jeg skal vekk, og bare kan ha med 1 hund. Dette sparer jeg selvfølgelig også litt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler alt selv. Er jo dyrt, men alt handler om å prioritere. Andre bruker kanskje mere penger på klær og sminke, jeg bruker heller mere penger på Mira og stevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...