Gå til innhold
Hundesonen.no

Vondt i magen!


Martine

Recommended Posts

Jeg har vært syk en stund nå, og har nå fått utrolig vondt i foran på magen, rett under brystet og mellom ribbeina om noen skjønner...Kommer jeg borti det får jeg tung pust, og det gjør kjempevondt. Føles også veldig oppblåst, og jeg er kvalm. Var hos legen i dag, men han fant ikke ut av noe. Han begynte mest å snakke om diabetesen, selv om det ikke hadde noe med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du har vært syk en stund? Hvor lenge da? Og hvor lenge har du hatt vondt foran på magen? Dette kan jo være så mangt... Har han sjekket om du har bristet ribbeinet ditt? Altså, hvis den sykdommen du har hatt har medført hosting-så kan du faktisk hoste på deg en brist på ribbeinet.

Jeg var selv så "heldig" å få kikhoste i fjor, relativt få som lot den sjansen gå fra seg mtp å erte meg litt siden jeg hadde pådratt meg en barnesykdom i voksen alder :whistle: Men da hostet jeg på meg en brist.... Og det var veldig likt det du skriver. Det påvirket pusten enormt..

I de siste dagene har jeg ligget pal med en omgangssyke sak, som aldri resulterte i oppkast eller diare. Men som gjorde meg helt utslått og med en sinnsykt vond mage... Følelsen av oppblåsthet og tungpusthet som bare lignet grisen.. Men det har jo forsvunnet igjen.. Men denne type mageinfluensa/katarr er det veldig mange i Bergen som har hatt...

Kan ikke være at du reagerer allergisk på noe da?

Bare en tanke..

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!:)

Jeg ble ordentlig syk i starten av desember, lå rett ut over en uke. Grunnen til at jeg dro på skolen uken etter var pga viktige prøver. Har hatt vondt der veldig lenge, men bare når jeg har klemt der. Fikk det vel etter en fotballkamp for en stund siden, hvor de skøyt ballen hardt inn i magen min sånn at jeg mistet pusten. Men det gikk over, sånn halvveis. Nå er det utrolig ubehagelig, ikke noe deilig i det hele tatt. Må gå og presse inn magen for at det skal føles litt bedre. Eneste jeg vet at jeg reagerer på, er appelsinjuice. Så det drikker jeg nesten aldri! Men skal begynne å tenke over hva jeg spiser, kan jo være noe jeg reagerer på.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

det som slår meg først er galleblæren. altså gallestein, men det skal visstnok gå i "tak", da spesielt vondt når man har spist måltider. Galleblæren er jo den som emulgerer fettet i maten, og hvis ikke den virker slik den skal så får man vondt. men er det noe galt med galleblæren skal man også få endret avføring. og avføringen skriver du ikke noe om...

det neste er ribbeina. de kan jo være brestet, eller brukket. da får man jo vondt, og det går ut over pusten. men du kan også ha forstrukket noen av brystmusklene. vi har også muskler mellom ribbeina.

dernest tenker jeg på milten, siden du fikk en fotball i magen. den sitter til venstre under ribbeina.

sist tenker jeg på blindtarmen. det kan være en betennelse i den. den trenger ikke å oppstå akutt, men det gjør det hos de aller fleste. men smertene begynner som regel først oppe under ribbeina, før de flytter seg ned mot høyre lysk. man trenger heller ikke å ha feber ved blindtarmbetennelse, og man kan gå med det i mange måneder før den blir akutt.

men det er veldig mye som kan være årsaken til smertene. vanskelig å si...men det viktigste for å finne ut hva det er er om det er forandringer i avføringen, og om du har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!:)

Jeg ble ordentlig syk i starten av desember, lå rett ut over en uke. Grunnen til at jeg dro på skolen uken etter var pga viktige prøver. Har hatt vondt der veldig lenge, men bare når jeg har klemt der. Fikk det vel etter en fotballkamp for en stund siden, hvor de skøyt ballen hardt inn i magen min sånn at jeg mistet pusten. Men det gikk over, sånn halvveis. Nå er det utrolig ubehagelig, ikke noe deilig i det hele tatt. Må gå og presse inn magen for at det skal føles litt bedre. Eneste jeg vet at jeg reagerer på, er appelsinjuice. Så det drikker jeg nesten aldri! Men skal begynne å tenke over hva jeg spiser, kan jo være noe jeg reagerer på.

Takk for svar!

Du kan jo ha bristet et ribbein siden dette kom etter at du fikk en fotball i magen! Men det kan også være muskulært! Du kan ha hatt en brist i ribbeina og ubevisst spent musklene for at det skal gjøre mindre vondt! Sånn at du på en måte blir støl og øm i muskulaturen nå! Det gjør visst ganske vondt!

Kan også være at du har blitt støl i mellomgulvet!

Er det noe av dette så går det over etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!:)

Jeg ble ordentlig syk i starten av desember, lå rett ut over en uke. Grunnen til at jeg dro på skolen uken etter var pga viktige prøver. Har hatt vondt der veldig lenge, men bare når jeg har klemt der. Fikk det vel etter en fotballkamp for en stund siden, hvor de skøyt ballen hardt inn i magen min sånn at jeg mistet pusten. Men det gikk over, sånn halvveis. Nå er det utrolig ubehagelig, ikke noe deilig i det hele tatt. Må gå og presse inn magen for at det skal føles litt bedre. Eneste jeg vet at jeg reagerer på, er appelsinjuice. Så det drikker jeg nesten aldri! Men skal begynne å tenke over hva jeg spiser, kan jo være noe jeg reagerer på.

Takk for svar!

Altså, vet du.. dette fikk meg til å tenke på noe annet. Hva med brokk? Joda, jeg vet-typisk bare gamle gubber som får denne type lidelse. Men det er bare tull faktisk. Jeg fikk det selv, og måtte høre på alt dette svada'et om at det var da fryktelig lite normalt at en jente skulle få dette.

Jeg fikk det nok fordi jeg har løftet endel tunge ting på jobben. Men det kan jo godt være at veggen ga etter når ballen traff deg i magen, og at tarmen nå er litt "friere", hehe.. usj, ja.. det høres motbydelig ut. Men det er en smal sak å fikse på.

Uansett, jeg måtte gå og presse knyttneven inn i magen fordi det gjorde så jæ----- vondt! Etter en stund fikk jeg en klump der, og først da sa legen at det var brokk det gikk i. Jeg måtte operere det vekk, men det overlevde jeg jo også, hehe.. Men uansett, er det det, så er ikke det ensbetydende med at du må operere det vekk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den ballen i magen rett etter høstferien, eller sent i sommerferien. Hadde ikke noe spesielt vondt stunden etter det, men nå gjør det vondt. Eller, det er mest ubehagelig. Jeg har ikke lagt merke til noen endring i avføringen. Har ikke sett så veldig nøye akkurat, men merker ingen forskjell. Blir det ikke bra snart får jeg be legen ta en ordentlig sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...