Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min er redd for å kjøre buss.


Guest Maritus

Recommended Posts

Verken Solo eller Fibi var trygge på buss, da de kom til oss. De var i det hele tatt ikke vant til noe av det man møter når man ferdes i tettbygde strøk, virket det som. Nå har ikke jeg lappen, så hvis vi skulle komme oss noe sted utenfor Abildsø, måtte vi jo ta buss. Bare gjorde det, jeg. Ganske ofte! Bikkjene fikk jo med seg at det å kjøre buss ofte betød tur i skogen, så det gikk egentlig ganske greit! Dessuten er jeg raus med godbiter, så Fibi sitter gjerne og gnager litt på en pølsebit eller noe ihånda mi, så oppmerksomheten hennes er mot meg når noen nærmest må klatre over henne for å komme seg bak i bussen. Ikke det at hun bryr seg lenger, men... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også bare ta korte turer med bussen. Altså, kun kjøre et stopp f.eks..? Også gå litt og ta bussen ett stopp tilbake igjen? Da blir det kortere og lettere å belønne før den får helt "freakout" modus.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min brukte et par måneder på å bli trygg i buss. Men jeg kjørte buss med henne nesten hver dag likevel, gav henne masse godis og passet på at vi nesten alltid dro til et sted hun kunne ha det gøy. Jeg så ingen bedring og begynte å gi opp håpet når plutselig en dag hun løp inn i bussen før meg og så storfornøyd ut :icon_redface: Nå er det ingen problem i det hele tatt med buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...