Gå til innhold
Hundesonen.no

Dina


TollerRetriver

Recommended Posts

Dina ble født 31. januar 2006 og kom til oss 3. april. Vi har vært på et kurs i lydighet og trent litt i hagen. Vi går tur i skogen nesten hver dag. Vi stopper alltid ved et vann, men Dina har aldri svømt ( hun datt ut i sjøen en gang når hun "fanget" tang da hun bare var 3 måneder! ).

Dina bader på sitt vis:

post-1478-1167510931_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi badet heller ikke sin første sommer. I sommer trente vi på bading ved å kaste en ball stadig lenger uti og nå bader hun som bare det. Men hun må fremdeles "hæle", i motsetning til Solo (mamman) som hiver seg uti uansett! Badesesongen var slutt da det begynte å bli kaldt i været, forresten..

Vi fikk masse tips her på sonen, da jeg drev badetilvenning. Kanskje noen litt mer kompetente enn meg kan linke til noen badetråder?

Veldig søt vofse forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi badet heller ikke sin første sommer. I sommer trente vi på bading ved å kaste en ball stadig lenger uti og nå bader hun som bare det. Men hun må fremdeles "hæle", i motsetning til Solo (mamman) som hiver seg uti uansett! Badesesongen var slutt da det begynte å bli kaldt i været, forresten..

Vi fikk masse tips her på sonen, da jeg drev badetilvenning. Kanskje noen litt mer kompetente enn meg kan linke til noen badetråder?

Veldig søt vofse forresten!

Jeg har prøvd å få henne til å bade ved å kaste ut go'biter til henne, men hun går ikke langt. Hvis hun synes hun er nok under vann så strekker hun seg mot maten. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0008-1.jpg

Ha ha, det hørtes kjent ut! Vi kan ta en badetreningstråd til sommeren! Skal se du får henne uti aldeles frivillig! :icon_redface:

Jeg håper det!

Hunden vi hadde da jeg var liten kastet pappa uti vannet første gangen. Jeg ble kjempe-sur på han, men hunden fant ut at svømming, det var jo gøy det! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vi hadde da jeg var liten kastet pappa uti vannet første gangen. Jeg ble kjempe-sur på han, men hunden fant ut at svømming, det var jo gøy det! :icon_redface:

Inne noen annerkjent metode, det der, nei! <_< Jeg ville nok anbefale en annen tilnærming :icon_redface: !

Unnskyld for spamming av tråden din, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. :icon_redface:

Oscar var heller ikke glad i å bade før, men han elsker pinner og når vi i sommer kastet ut en pinne og det var fare for at den andre hunden som var med oss skulle ta den så MÅTTE han jo utti å hente den da.

Etter det har han elsket å bade. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Har ikke lagt ut noe her på evigheter!

Nå er blitt litt over Dina 2,5 år.

Legger ut noen bilder:

ca. 4 mnd tror jeg.

x1pbglk-vqL4BvGVA2rzdnlfFSWqT5Jy-2.jpg

Rundt et år. (finner ikke orginalbildet nå, derfor står det Dina på det.. )

Dina2002.jpg

Resten er tatt i år

P8290757.jpg

P8290747.jpg

P6120082.jpg

P7160261.jpg

P7160250.jpg

P7110229.jpg

Edit: Legger til et bilde for å vise at hun nå svømmer hvis hun får en god grunn. :icon_confused:

P4050663.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh, hun er bare såååå nydelig! :o

Er hun veldig aktiv av seg??

Vanligvis så går vi 1-2 timer tur hver dag + trening.

Noen dager når jeg har god tid og har lyst kan vi gå over 3 timer.

Andre dager jeg har det travelt kan hun nøye seg med 20 min tur og løpe etter pinner i hagen. (har ganske stor hage, du kan se en liten del av den på det ene bildet med hytta/kontoret i bakgrunnen.)

Vet ikke helt om du fikk svar på spørsmålet ditt nå.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...