Gå til innhold
Hundesonen.no

Border collie 1år borte

giggi

Recommended Posts

Skrevet

Hørte netopp en dame som førtalte at en border collie ble borte på storhaug i 8tiden i kveld. Så hvis noen er i nærheten hadde det vært fint om dere gadd å se etter den. Vet ikke så mye, men finner dere den hadde det vært hyggelig om dere ga beskjed til politiet :D Har ikke vært borte så lenge da, men eieren var veldig redd.... for her er det regn og mye vind.... rett og slett Kald! :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Hunden er da kommet tilbake... og det var ikke et år den var det var 6mnd.. :unsure: Men nå er den i god behold :)

Skrevet
kjempe bra! ;)

*hvor fant de henne? Valpen hadde antakelig følgt etter en annen hund om også hadde vært ute på tur alene, for valpen dukket opp ved huset med den andre hunden som var en stor blandings hann... begge hadde vært alene like lenge.

*hvor lenge har hun vert borte? Fra den 29desemper

hvordan var hun når hun kom hjem? Skitten! Våt og kald, men ellers i god form. Overlykkelig for å komme hjem igjen :P

det var godt! Helt enig... huff, tør ikke tenke på hvis min valp(og hund selvsagt) ble borte :P

Derfor ønsker jeg Toyah masse lykketil i letingen av hunden sin :P Krysser fingrer og tær og poter og labber..jah..alt som går an å krysses :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...