Gå til innhold
Hundesonen.no

Katrert hannkanin og hunnkanin i bur sammen?

meg123

Recommended Posts

Skrevet

Driver å lurer på om jeg skal ha meg hunnkanin og samtidig kastrere hannkaninen. Kan hannen(hvis jeg kastrerer han) og hunnen gå sammen i i et bur?(di skal ha hvert sitt,men sånn innimellom,kan di være sammen uten at det blir noe problemer mellom dem??

Å hvor lenge bør jeg vente med å få hunnkanin etter hannen er kastrert??

Skrevet

Det er den beste kombinasjonen å ha sammen, nesten ingen andre går :icon_redface:

Du kan jo kanskje vente en uke eller noe, for å være på den sikre siden :icon_redface:

• 1 year later...
Skrevet

Det ville ikke jeg gjort. De kan være sammen, men jeg tror ikke det er lurt å ha de i samme bur.. Hunnkaninen kan tro at den er "drektig" og begynne å nappe pelsen, og så kan de dø av sorg etterpå fordi de ikke har fått unger.. Kaninen min luktet bare på en hannkanin en gang, da begynte hun og nappe seg og ca. en månde etter på ble hun helt anderledes og begynte å bli mer aggressiv og sånn.. Å nappe pelsen sin når man ikke er drektig er bare helt unødvendig.. (DETTE ER BARE MIN MENING ALTSÅ) :P Lykke til

• 2 months later...
Skrevet

Jeg har den kombinasjonen, kasterert hanne sammen med hunn.

De har det supert sammen.

Men de bor ikke i bur, der er de kun når hestene går ut / inn.

Ellers har de stort område å boltre seg på.

Ville vært mer skeptisk til å sette de sammen i bur, da har de ingen mulighet for å trekke seg unna.

Skrevet
Det ville ikke jeg gjort. De kan være sammen, men jeg tror ikke det er lurt å ha de i samme bur.. Hunnkaninen kan tro at den er "drektig" og begynne å nappe pelsen, og så kan de dø av sorg etterpå fordi de ikke har fått unger.. Kaninen min luktet bare på en hannkanin en gang, da begynte hun og nappe seg og ca. en månde etter på ble hun helt anderledes og begynte å bli mer aggressiv og sånn.. Å nappe pelsen sin når man ikke er drektig er bare helt unødvendig.. (DETTE ER BARE MIN MENING ALTSÅ) :) Lykke til

Det er bare vås fra ende til annen! Kaninen din var forresten skinndrektig.

Det går helt fint å ha en kastrert hann og hunnkanin i samme bur, sørg bare for at buret er stort. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...