Gå til innhold
Hundesonen.no

Ett bilde som rasebeskrivelse


charlotte

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Dette bilde syns jeg beskriver hvordan en wheaten er:

ka3.jpg

Her i lek :P

Ja det må jeg si :P Archie er selvfølgelig alltid den som er nederst, og som blir mest skitten :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet er en flott illustrasjon av en ekte aussie. En intens arbeidshund som

kan jobbe hele dagen lang uten å bukke under eller miste konsentrasjonen.

WTCH Mistrettas Painted Lizard DNA-CP RTDs

ekteaussiekf3.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0317.jpg

Her mener jeg tolleren er i sitt rette element!

Utrolig pent!

Har ikke noe bra bilde her nå. Men en stolt Flat i terrenget som står der akkurat som de skal stå med hodet til værs er nyydelig! :P

Noe som dette;

shargleam%20blackcap%20ch%20ir.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være malen (for meg) på hvordan en terv skal se ut.

Han er forøvrig en av de tervene som dukker opp i flest stamtavler og....

grimm10.jpg

Holder med Grimm var utrolig vakker (og "selvsagt" har min terv ham i sin stamtavle)

Jeg fant jeg fant av Groenedael og! :P (2 raser betyr 2 bilder sant???) Rappet fre nettsiden til kennel Nangijala

Molotov.4.jpg

Alle som kjenner eller har eid en Groenendael skjønner hva jeg mener er rasetypisk*flir* SÅNN er Groenendaelen hehe..enkelt og greit..

Skriver under på det :P Ellers er Buddy eller Boetch de vakreste grönisene, men om man skal se til det mest normale uttrykket hos en belger så holder jeg med deg!

*dobbeltinnlegg. Bruk siterknappen. Mod. Yakine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg på en fin måte illustrerer hvordan BC'en er:

22.12.06%20024.jpg

(Felix på sonentreff, hentet fra www.grevinnen.com).

Neida. Dette synes jeg er et illustrerende bilde på en flott BC:

http://www.gjeterhund.no/Bilder/Roy2.jpg

Bildet er hentet fra www.gjeterhund.no. Hunden er utrolig vakker, intens i arbeidet, ganske så rasetypisk i utseendet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare skulle valgt ETT bilde, hadde nok også jeg valgt et av whippets i fart. Siden andre allerede har vært så greie å poste slike bilder, tenkte jeg det måtte være lov å vise den andre, kanskje like viktige siden av rasen - avslappet, verdig, vakker, lojal og sosial.

Fant bare bildet på amazon, på omslaget til ei bok om whippet:

http://www.amazon.com/gp/product/images/18...155&s=books

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det var ikke lett å velge bare ett bilde. Men jeg endte opp med ett flott bilde av Billy på jakttrening. Bilden er lånt fra Kennel Solsvingen

Bildet viser det jeg syns er typisk for en jakt/bruks golden. Stoltheten når han bærer og det smilet som er typisk for rasen. Også er han utrolig pen også da.

billypjakt.jpg

Helt enig! Han er bare helt utrolig flott :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å velge ett bilde for å beskrive rasene, men prøver:

AKITA; En intelligent rase, sosial og nysgjerrig. Her representert ved Dairin som gjerne ville hjelpe å montere en kommode. Dairin er for meg symbolet på godt gemytt, han kom til Finland som 7 åring og hadde før det levd sitt liv som kennelhund i Japan. Og så er han flere klasser over den kvaliteten vi har i Norden...

Dairin-bygger-3.jpg

SHIBA: En rase som har et bredt bruksområde. Taro er valgt som eksempel på at Ingenting er umulig. Her fra hans første blodspor, knappe 4 måneder. Han hadde ikke vært borti blod og skank før, men rett ut fra bilen sprang han rett bort i blodbøtta og drakk blod. En elgskank ble for stor for den lille kroppen, og hvilken glede da han fikk en rådyrskank!

Taro-blodspor-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte dalmisbilder her. Har leita i timer etter ett bilde fra tidlig 1900tallet av en dalmatiner på jakt med sin eier og hest. Finner ikke igjen bildet, men her er ett malt ihvertfall :P

dalm.jpg

Også salukien såklart.

To ekte salukier sammen med sine eiere og en jaktfalk på jakt etter gazelle. Fantastisk!

hunting-salukis.JPG

(Drømmen er å reise ned til midtøsten og oppleve salukien i sitt rette element.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

tja..... dette her er for meg to fluer i en smekk........

Rottisen - "the gentle giant" - de er utrolig søte til alt som er mindre enn dem selv og er utrolig forsiktige tross størrelse og aktivitetsnivå.

Parson - liten rottehund med ekstrem stor tro på seg selv og egen suverenitet......... dette bildet sier i så måte alt mener nå jeg - istedet for å røske terrierdyret opp med rota og slenge henne veggimellom lar hun den lille leve i troa på at hun faktisk KAN flytte fjell om hun vil...

aIMG_7187.jpg

.....og uansett hva andre måtte mene - dette vil for alltid være min mal på hvordan en tervueren skal se ut og hvordan den skal være mentalt...... ingen over, ingen ved siden........ drømmen er å finne en svarting som har akkurat de samme kvalitetene.......

Timo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sankt Bernhard i sitt rette element :)

(har sitti å venta lenge med å komme med bilde til denne tråden, måtte vente på at snøen endelig kom :P )

Hadde jeg hatt tønne skulle jeg ha satt på ham det også :)

post-1365-1169512600_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..... dette her er for meg to fluer i en smekk........

Rottisen - "the gentle giant" - de er utrolig søte til alt som er mindre enn dem selv og er utrolig forsiktige tross størrelse og aktivitetsnivå.

Parson - liten rottehund med ekstrem stor tro på seg selv og egen suverenitet......... dette bildet sier i så måte alt mener nå jeg - istedet for å røske terrierdyret opp med rota og slenge henne veggimellom lar hun den lille leve i troa på at hun faktisk KAN flytte fjell om hun vil...

.....og uansett hva andre måtte mene - dette vil for alltid være min mal på hvordan en tervueren skal se ut og hvordan den skal være mentalt...... ingen over, ingen ved siden........ drømmen er å finne en svarting som har akkurat de samme kvalitetene.......

utrolig stilig bilde av rottisen og terrieren! :) Og jeg er helt enig med deg, det der var virkelig en flott tervueren! Men det første bildet fikk meg virkelig til å smile altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...