Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fòr?


ingrid_92

Recommended Posts

Gir en hånd pr. kanin, 1 gang om dagen. Har kjøpt 40-kilos sekk og det tok lenger tid før den gikk, enn eg trudde.

1 hånd er ca. 0.5 dl.

Kommer jo litt an på størrelsen på kanina også. Foreløpig har eg jo bere 2 dvergkaniner :icon_redface:

Ja, gir ikke mer jeg heller skjønner du og jeg har også to dvergkaniner (som er skikkelig matvrak). Men har ikke 40kilo sekk jeg da, har visst ikke det her. Kanskje de andre i familien fôrer de uten at jeg vet det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kanin fòr fra dyrebutikk :D Betaler vel 400,- for 20 kg :D Jeg vet at kanin ikke er gnager, og helst skal kun ha pelles. Men hun liker ikke pelles, har enda ikke dødd av å få kaninmat. Hadde det vært så gale, så hadde hun vel ikke blitt 9 år som hun er nå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pellestsen fra Fk butikken. Jeg fikk kaninen min i september,og kjøpte sånn liten sekk 15 oktober og den er fortsatt halvfull! :D (han elsker det, å får ca en håndfull hver dag)

Spør om en annen ting samtidig jeg hvis det er greit... ?Hva annet enn pellets får kaninene dere hver dag?

Mowgli får frukt/grønnsaksblanding(som jeg lager) hver dag,et knekkebrød,fullt med høy også sånne snack stenger innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til pellets så har kaninene mine fri tilgang på høy (og vann såklart), og dei får i tillegg litt frukt og grønnsaker kver dag, som f.eks epler, banan, gulrot, salat, o.l

Dei får også en del brød.

I tillegg får Kasper sånne snacks-pinner til å gnage på for å hjelpe med å slipe tennene litt., skjøl om sånne gnagepinner er usunt for kanin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Min kanin får også Kalle kaninfor, pellets fra FellesKjøpet. Det er sunt, og han elsker det. Jeg gir han fri tilgang på det hele tiden, jeg.. :) men han spiser seg ikke tjukk! Fri tilgang på saltstein, kalkstein, høy og selvfølgelig vann. ( PS: Min kanin får dårlig mage av Smart Gnagerblanding )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jentene mine får to hånfuller om dagen..(tilsammen) + fri tilgang på høy og vann da :) de er ute et par timer hver dag å da spiser de litt gress, groblader, løvetann osv..gir dem også frukt, og grønnsaker hver dag...når de får mye frukt, grønnsaker og gress putter jeg litt blåbærlyng sammen med alt det grønne så de ikke får diare.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
For å stjele tråden litt, hvor mye FK-pellets gir dere kaninene? Synes sekken her går så innmari fort tom. Og ikke tror jeg at jeg gir dem for mye heller, det skal jo deles på to kaniner.

jeg gir kaninen min full matskål hele tiden. han blir ikke feit av det heller :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det kan være indre fett som ikke synes på kroppen? Hvis kaninen din faktisk spiser opp maten fra den fulle skålen og ikke er fet, må den ha veldig høy forbrenning. Men, kaniner skal være tynne dyr. Har du noe bilde av den? Så det ikke er bare du som synes den er tynn, hehe.. De to første kaninene mine fikk fri tilgang og gjett om de ble tjukke. Men jeg trodde jo ikke det, siden jeg ikke hadde sett andre kaniner i normalt hold.

Jeg gir en liten (ikke hele hånden) håndfull til mine hver dag og selfølgelig massevis av høy. Høy mener jeg er hovedforet for kaniner. De greier seg fint uten kraftfor i flere dager så lenge de har mye høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...