Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye fisk

mowgli

Recommended Posts

Endelig har jeg fått i hus min desiderte favoritt blant corryene!

Var så heldig å få tak i en leksgruppe på 14 stk. herlige Adolfoier så nå koser jeg meg med denne herlige gjengen.

Her er de til aklimatisering i posen:

post-1175-1166653664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er ikke så verst. :P

Etter at Munken nr. 3 døde for 4 år siden har sønnen min mast om ny kampfisk hver gang vi har vært i butikken. Da var det jo fint å skylde på at vi ikke har fisker den kan gå sammen med, men nå sa han: "Jammen nå har vi jo et tomt et i gangen!" Hva skal en si til det da (når du synes de er fine selv også...)? He he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Har ønsket meg disse ganske lenge men syntes de er litt dyre så da jeg fikk en etablert leksgruppe som har ynglet flere ganger for bare 900,- kr. klarte jeg ikke å dy meg.

Fin julegave til meg selv fra meg selv det da!

Får håpe de trives her også da slik at de legger egg om noen uker. Og de eggene skal plukkes og klekkes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ja han er ikke så verst. :blink:

Etter at Munken nr. 3 døde for 4 år siden har sønnen min mast om ny kampfisk hver gang vi har vært i butikken. Da var det jo fint å skylde på at vi ikke har fisker den kan gå sammen med, men nå sa han: "Jammen nå har vi jo et tomt et i gangen!" Hva skal en si til det da (når du synes de er fine selv også...)? He he he!

Kampfisk er noe av det fineste jeg vet, jeg har en som lignet på deres, min heter Åge, og jeg har en rød og blå en som heter Erling! Fine fiskene! Og de er fredelige, men de går ikke sammen i samme karet da, antar de ikke hadde vært like fredelige da!

De pynter veldig opp i karet da! Store og fargerike og morsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har fått nye beboere jeg og!

9 Corydoras paleatus som går i det nest største karet. Håper det blir ei leksgruppe av disse også.

Og 17 Kongotetraer som går i det største karet. Gleder meg til de blir voksne! (Beklager kvaliteten på bildene :innocent: )

post-1175-1171221161_thumb.jpg

post-1175-1171221247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steiner og røtter er min dekorasjonsfavoritt ja. Men det nederste bildet er "juks" - det er plakatbakgrunn men jeg synes den er skitfin!

Var ikke nitritt som tok karet mitt, men en død øreål på noen og 20 cm. som lå død og fordervet nedi pumpa! Yakk! Hmmm...lurer på hva det er som gjør at både fisker og snegler på død (bokstavelig talt) og liv absolut skal INN i pumpa hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steiner og røtter er min dekorasjonsfavoritt ja. Men det nederste bildet er "juks" - det er plakatbakgrunn men jeg synes den er skitfin!

Var ikke nitritt som tok karet mitt, men en død øreål på noen og 20 cm. som lå død og fordervet nedi pumpa! Yakk! Hmmm...lurer på hva det er som gjør at både fisker og snegler på død (bokstavelig talt) og liv absolut skal INN i pumpa hos meg...

Trodde det var nitritt jeg da... :hmm: Jaja, noe dritt var det uansett! ;)

Hvordan pumpe er det du har da...? Kjekt med pumpe som de ikke har noe mulighet å komme seg inn i! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Synes de er kjempestilige selv og myyye finere enn Neontetra - kardianlen er i en klasse for seg synes jeg. Den blir jo d...lekker når den er noen år.

Men ser nå at 2 av de svarte har en bylle på kroppen så krysser fingre og tær for at det ikke er noe smittsomt...urgh! De ser friske og fine ut ellers så det kan jo bare være en slags "svults". Har hatt det før på Indianer Goby og det smittet ikke, men fisken døde etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Da kom det 25 nye og herlige fisker i hus i dag også! var så heldig å komme over en gruppe på 10 flotte og unike Flagghalecorydoraser til salgs. En helt unik og utrolig sjarmerende cory.

Kjøpte også med 15 Ancistruser som ble fordelt på 3 kar så nå har jeg endelig maller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...