Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye fisk


mowgli

Recommended Posts

Endelig har jeg fått i hus min desiderte favoritt blant corryene!

Var så heldig å få tak i en leksgruppe på 14 stk. herlige Adolfoier så nå koser jeg meg med denne herlige gjengen.

Her er de til aklimatisering i posen:

post-1175-1166653664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er ikke så verst. :P

Etter at Munken nr. 3 døde for 4 år siden har sønnen min mast om ny kampfisk hver gang vi har vært i butikken. Da var det jo fint å skylde på at vi ikke har fisker den kan gå sammen med, men nå sa han: "Jammen nå har vi jo et tomt et i gangen!" Hva skal en si til det da (når du synes de er fine selv også...)? He he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Har ønsket meg disse ganske lenge men syntes de er litt dyre så da jeg fikk en etablert leksgruppe som har ynglet flere ganger for bare 900,- kr. klarte jeg ikke å dy meg.

Fin julegave til meg selv fra meg selv det da!

Får håpe de trives her også da slik at de legger egg om noen uker. Og de eggene skal plukkes og klekkes! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja han er ikke så verst. :blink:

Etter at Munken nr. 3 døde for 4 år siden har sønnen min mast om ny kampfisk hver gang vi har vært i butikken. Da var det jo fint å skylde på at vi ikke har fisker den kan gå sammen med, men nå sa han: "Jammen nå har vi jo et tomt et i gangen!" Hva skal en si til det da (når du synes de er fine selv også...)? He he he!

Kampfisk er noe av det fineste jeg vet, jeg har en som lignet på deres, min heter Åge, og jeg har en rød og blå en som heter Erling! Fine fiskene! Og de er fredelige, men de går ikke sammen i samme karet da, antar de ikke hadde vært like fredelige da!

De pynter veldig opp i karet da! Store og fargerike og morsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fått nye beboere jeg og!

9 Corydoras paleatus som går i det nest største karet. Håper det blir ei leksgruppe av disse også.

Og 17 Kongotetraer som går i det største karet. Gleder meg til de blir voksne! (Beklager kvaliteten på bildene :innocent: )

post-1175-1171221161_thumb.jpg

post-1175-1171221247_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steiner og røtter er min dekorasjonsfavoritt ja. Men det nederste bildet er "juks" - det er plakatbakgrunn men jeg synes den er skitfin!

Var ikke nitritt som tok karet mitt, men en død øreål på noen og 20 cm. som lå død og fordervet nedi pumpa! Yakk! Hmmm...lurer på hva det er som gjør at både fisker og snegler på død (bokstavelig talt) og liv absolut skal INN i pumpa hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steiner og røtter er min dekorasjonsfavoritt ja. Men det nederste bildet er "juks" - det er plakatbakgrunn men jeg synes den er skitfin!

Var ikke nitritt som tok karet mitt, men en død øreål på noen og 20 cm. som lå død og fordervet nedi pumpa! Yakk! Hmmm...lurer på hva det er som gjør at både fisker og snegler på død (bokstavelig talt) og liv absolut skal INN i pumpa hos meg...

Trodde det var nitritt jeg da... :hmm: Jaja, noe dritt var det uansett! ;)

Hvordan pumpe er det du har da...? Kjekt med pumpe som de ikke har noe mulighet å komme seg inn i! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes de er kjempestilige selv og myyye finere enn Neontetra - kardianlen er i en klasse for seg synes jeg. Den blir jo d...lekker når den er noen år.

Men ser nå at 2 av de svarte har en bylle på kroppen så krysser fingre og tær for at det ikke er noe smittsomt...urgh! De ser friske og fine ut ellers så det kan jo bare være en slags "svults". Har hatt det før på Indianer Goby og det smittet ikke, men fisken døde etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Da kom det 25 nye og herlige fisker i hus i dag også! var så heldig å komme over en gruppe på 10 flotte og unike Flagghalecorydoraser til salgs. En helt unik og utrolig sjarmerende cory.

Kjøpte også med 15 Ancistruser som ble fordelt på 3 kar så nå har jeg endelig maller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...