Gå til innhold
Hundesonen.no

hjernetrim til 4 mnd gammel valp


Benedicte

Recommended Posts

Ja, begynn med å legge 30-40 meters spor. Enten med eller uten godbiter (oftest mest motiverende i starten med godbiter før dem skjønner tegninga)

La sporet ligge min.20min før du går det med hunden. Utrolig gøy å gå det med så små valper som ikke kan så mye for dette er noe de virkelig mestrer fort og de blir utrolig slitne i hodet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lære litt helt ubrukelige triks som bare er til nytte i familieselskaper:)

Lære hunden å prøve å feile og kanskje prøve litt klikketrening.

Klikke seg frem til at hunden skal putte hoden inn i en bøtte.

Lære å rulle rundt, "dø" når man blir "skutt", gjeste på komando, nyse på komando, "snakke" , gå bakover, krabbe/åle,

eller litt mer nyttige ting som fremansending til teppe, lære ordentlig inn ordet "nei", forskjell på høyre og venstre, lære inn et "roe-ned-ord", .... hmm... har sikkert mye mer på lager men kommer ikke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære hunden å prøve å feile og kanskje prøve litt klikketrening.

Kjenner jeg må flire litte grann av den kommentaren... men det er vel bare fordi jeg (og mange andre her inne) vet hvordan Benedickte trener... og trener hun bare LITT av det hun har gjort med Cita, så har nok Tia mer innføring i klikkertrening enn de aller fleste andre valper på den alderen :P

(og forsåvidt de aller fleste voksne hunder også :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du kan putte f.eks pølsebiter i en tyggesko, Mike bruker ca 30 min på å få ut alt sammen, og han er ganske sliten når han er ferdig!

Du kan også snu en liten plastikk boks på hodet og putte en fristene godbit under der, de bruker langt tid på å finne ut hvordan man skal få ut denne, og bruker hodet mye.

Du kan også kaste en neve med godbiter på gulvet, så må den bruke hodet og nesa for å finne de.

Håper dette hjalp litt da, har funket veldig fint for meg når Mike var i den alderen, og vi gjør dette enda :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har konkrete tips til hvordan jeg skal lage et bra spor ute? Har aldri gjort dette og vil jo ikke gjøre alt så feil at Mia ikke skjønner noe :tongue:

Bor i by (med parker og slikt i nærheten), kan det ikke da bli vansklig å lage spor en stund før?

Tipset med å putte noe i håndkle var lurt. Her har vi gjemt unna godbiter i doruller og kong og det er jammen meg morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...