Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg får 60 liters akvarium i morgen

millis

Recommended Posts

Skrevet

I morgen får jeg 60 liters akvarium, jeg har bursdag weeee... :huh:

Vi har ommøblert i dag for å få plass til det!

Så nå skal fiska i 20literen få større plass :D

Tenkt å kjøpe en kampfisk hann å ha i 20literen. Men noen spørsmål igjen som vanelig:

Kan kampfisken være alene i 20literen, eller vil han sette pris på selskap av et eller annet uten slør?

I 60literen er det da 2guppy hanner, 2 kampfisk hunner, 2 corryer og en algespiser. Tenkte å karnsje ha 2-3 corryer til da siden di liker seg best i gruppe. Forslag til noe mere jeg kan ha oppi? Eller er det egentlig bra sånn? Vil jo ikke ha for mange oppi så det blir trangt.

Skrevet

Vell, du kan antagelig ha litt flere oppi karret, er ikke helt sikker.... :huh:

Det er vell egentlig nok da.Men jeg er bare nybegynner på dette da :P

Gratulerer på forskudd, du er heldig du som får deg et akvarium til! banana

Lykke til videre! :P

Gleder meg til å se bilder, for det skal vi ha :D

Skrevet

Grattis med både akvarium og bursdag! :huh:

Kampfiskhannen kan godt gå alene i 20 liter'n, den er jo ikke så "selskapelig" anlagt uansett. Men hvis du synes det blir stusselig med bare en fisk der kan han jo få selskap av noen epelesnegler e.l.

Skal du ha flere i 60 liter'n kan du jo sette inn en guppyhun til hannene - da får fu fort flere. :D

Å sette inn flere arter i et så lite kar kan fort bli litt "rotete", men corryene blir nok sjeleglade for flere atsfrender!

Lykke til og gleder meg til bilder!

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er 60literen :wub:

Dette er bare mobilbilde, skal legge ut bedre bilder når jeg har fått noen fisker oppi :D

26122006181707748ave4cdwc5.jpg

Skrevet

Grattis sååå mye!

Nå gleder du deg vel fælt til å få fisk tenker jeg.

Den planten til venstre er jo kjempelekker!

• 2 weeks later...
Skrevet

Etter å ha fått i hus 60literen må jeg innrømme at 20literen er noe kjedelig...

Det passer nok bedre som et yngelkar eller karantenekar.

Så jeg snubla over et 6kantet 50liters akvarie med alt utstyr, til og med sand(Råda) ;)

Sjeksjonen min begynner å se ut som en akvarie reol :P

• 2 weeks later...
Skrevet

Øøøhm... hvordan skal jeg bli kvitt denne litersyken???

Fins det noen kur?

Har nettopp kjøpt et 40liter nå ;)

Skrevet

:Laugh::Laugh::Laugh: Utrolig bra!! Tipper nok at den syken er en av de kjinkige som er skikkelig uhelbredelige...! ;)

Jeg er ganske så heldig som faktisk ikke har plass til fler/større en de to jeg har, noen mener at de jeg har til og med er for mye...! ;) Men sånne mennesker gidder vi da ikke å snakke med ;) *flir*

Lykke til og god bedring! ;)

Skrevet

Er man først bitt av litersyken er det bare to ting som kan kurere denne lidelsen - manko på penger og plass... ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...