Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg får 60 liters akvarium i morgen

millis

Recommended Posts

Skrevet

I morgen får jeg 60 liters akvarium, jeg har bursdag weeee... :huh:

Vi har ommøblert i dag for å få plass til det!

Så nå skal fiska i 20literen få større plass :D

Tenkt å kjøpe en kampfisk hann å ha i 20literen. Men noen spørsmål igjen som vanelig:

Kan kampfisken være alene i 20literen, eller vil han sette pris på selskap av et eller annet uten slør?

I 60literen er det da 2guppy hanner, 2 kampfisk hunner, 2 corryer og en algespiser. Tenkte å karnsje ha 2-3 corryer til da siden di liker seg best i gruppe. Forslag til noe mere jeg kan ha oppi? Eller er det egentlig bra sånn? Vil jo ikke ha for mange oppi så det blir trangt.

Skrevet

Vell, du kan antagelig ha litt flere oppi karret, er ikke helt sikker.... :huh:

Det er vell egentlig nok da.Men jeg er bare nybegynner på dette da :P

Gratulerer på forskudd, du er heldig du som får deg et akvarium til! banana

Lykke til videre! :P

Gleder meg til å se bilder, for det skal vi ha :D

Skrevet

Grattis med både akvarium og bursdag! :huh:

Kampfiskhannen kan godt gå alene i 20 liter'n, den er jo ikke så "selskapelig" anlagt uansett. Men hvis du synes det blir stusselig med bare en fisk der kan han jo få selskap av noen epelesnegler e.l.

Skal du ha flere i 60 liter'n kan du jo sette inn en guppyhun til hannene - da får fu fort flere. :D

Å sette inn flere arter i et så lite kar kan fort bli litt "rotete", men corryene blir nok sjeleglade for flere atsfrender!

Lykke til og gleder meg til bilder!

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er 60literen :wub:

Dette er bare mobilbilde, skal legge ut bedre bilder når jeg har fått noen fisker oppi :D

26122006181707748ave4cdwc5.jpg

Skrevet

Grattis sååå mye!

Nå gleder du deg vel fælt til å få fisk tenker jeg.

Den planten til venstre er jo kjempelekker!

• 2 weeks later...
Skrevet

Etter å ha fått i hus 60literen må jeg innrømme at 20literen er noe kjedelig...