Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow under Hoinndagan i Selbu!

Inu

Recommended Posts

Skrevet
Og noen som vet om det er mange eller få, som skal stille? :)

Lykke til til dere som skal starte lp :)

Her er status per 14 april:

Valper: 61 påmeldte, 36 raser

LP: Kun kl I og II, 2 lag, 9 deltakere så langt

Guest Christine
Skrevet

Bare 9 deltakere sammenlagt i Klasse I og II?! :)

Wow, jeg hadde tenkt meg langt fler enn det :)

Edit: Hvor mange av de går i klasse I ?

Okei, skal slutte å mase.. :)

Skrevet

åå, skal du/dere debutere i lydighet der? Skulle gjerne vært der å sett på, men reiser til NKK Harstad istedet jeg. =/

Lykke til da! :)

Guest Christine
Skrevet

Ææhh. pm'en kom i innboksen min i dag. 8 hunder i klasse 1 og 4 i klasse 2.

Jessda, skal liksom møt opp klokken 09.00ø...Vurderer egentlig å leie leilighet/hotellrom for helga jeg.... Var jo billig!

Skrevet
Hadde vært interessant, men "noen" har gitt meg tittelen arrangementsleder, så jeg tror overoppsyn vil ta det meste av mitt fokus... Men jeg har en liten sak som absolutt burde gå i Machikos fotspor, så noe må jeg vel finne på.

Er vel i tvil om jeg skal ha med noen hund i det store og hele, men blir rart å være på Hoinndagan uten hund :P

Er du den jeg tror du er? Navnet går litt i surr, men du var politi? Morsomt! :D

Men dette, Hoinndagan altså, kan anbefales på det sterkeste! Men neste år må det ikke være så utrolig mye spennene å være med på, for man går jo glipp av så mye hvis man vil få med seg "alt" og i tillegg ha litt tid til å snakke med folk og fe (hunder stort sett).. :ahappy:

Skrevet

Det gikk jo ikke så bra for oss i lydigheten, men det var kjempemoro å være med og jeg håper Hoinndagan blir en tradisjon, for det det var et utrolig flott stevne å debutere på! Dessuten må jeg få rost dommeren, for jeg tviler på at jeg kunne fått en bedre dommer å gå lp for for første gang. I det hele tatt et flott arrangement, selv om jeg ikke fikk gjort annet enn å se på lp-en.

Hvilken rase var det som ble bis på valpeshowet?

Skrevet

Endelig hjemme etter en lang helg, men alt arbeidet var verdt det! Bare det å få være med på Lennart Wetterholms miniseminar om Problemhunder, var verdt alle de milene jeg har kjørt til Selbu det siste halve året...

Resultater er lagt inn under Resultatbørs...

Er du den jeg tror du er? Navnet går litt i surr, men du var politi? Morsomt! :ahappy:

Jeg er ikke politi, men gikk rundt med en liten black&tan shibavalp...

Skrevet
Endelig hjemme etter en lang helg, men alt arbeidet var verdt det! Bare det å få være med på Lennart Wetterholms miniseminar om Problemhunder, var verdt alle de milene jeg har kjørt til Selbu det siste halve året...

Resultater er lagt inn under Resultatbørs...

Jeg er ikke politi, men gikk rundt med en liten black&tan shibavalp...

Ah! Dame/mann? Jeg møtte i alle fall en dame med en sånn shibavalp, fikk hilse på Tulla på slutten da vi ryddet ned teltet..

Skrevet
Ah! Dame/mann? Jeg møtte i alle fall en dame med en sånn shibavalp, fikk hilse på Tulla på slutten da vi ryddet ned teltet..

Joda, det var meg... damen med den "gale" valpen...

Skrevet
Joda, det var meg... damen med den "gale" valpen...

Den var da ikke såå gal.. :ahappy: Deilig pels i alle fall!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...