Gå til innhold
Hundesonen.no

Julenek

Mud

Recommended Posts

Fikk akkurat en mann på døra som skulle selge meg julenek..Jeg takket nei med den begrunnelsen at jeg har katter og det holder med de fuglene de allerede drasser med seg inn. Trenger ikke hjelpe dem ytterlige liksom. Mannen skjønte ikke problemet, han hadde både fuglenek og fuglebrett fordi om han hadde katt. For meg blir det å fòre inn byttet..Lotte er ram på fugler og hun hadde hatt en buffè hadde jeg satt opp et søtt lite nek ved døren her. Jeg synes det blir slemt.. for ikke snakke om fryktelig masete med enda mer fjær og nebb liggende strødd når jeg står opp om morgnen.

Hva gjør dere? Fòrer dere pippipene nå om vinteren? Lar kattene deres fuglene være i fred i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe nek og sette på gjerdet, men nå ble jeg plutselig i tvil.. Huseier har jo 10 katter, og de har klatret oppå gjerdet mitt før liksom. Kanskje neket ikke er så god ide likevel... Så lenge snøen ikke kommer har jo pipipene mulighet til å finne mat på bakken foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke...jeg har aldri matet pippiper fordi jeg har hatt pusekatter. Jeg klarer liksom ikke å se for meg annet enn at gamlemor her hadde fått seg en ny og spennende hobby liksom..Sitte nekvakt.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mater litt om vinteren når det er vanskelig å finne mat, men nek bruker jeg ikke. Vi har ganske fint fugle brett. Minner om et lite tømmerhus. Der er det nermest umulig å få en kattelabb inn :P Det har nok kattene skjønt også siden di ikke gidder å prøve seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har 5 katter som valser ut og inn gjennom luke i døra. Jeg forer også fugler, i stor skala. En av kattene hadde en periode i skjul bak en busk ved mateplassen, men interessen gikk forholdsvis fort over. De andre har jeg ikke sett der, annet enn når de er med meg dit for å legge ut mat. Men de sitter gjerne inne og ser på fuglene.... Selvfølgelig har det hendt det har blitt tatt fugl, men det er så få at jeg tror det samme antallet hadde blitt tatt uten at jeg foret. Jeg har nek ja, og jeg forer både på bakken og fra hengende/ stående automater. Kattene ser ikke på fuglene som mat, men som underholdning. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å ha julenek, fuglejulepudding og fuglekasse når jeg var liten hjemme <_<

Men neket ble ikke brukt da fuglene så to lysende øyne i busken ved siden av og valgte å fly forbi.

Fuglekassa fungerte som spurvedispenser for katta. Hun satt på taket og fisket ut en og en fugleunge, grusomt!

Og fuglejulepuddingen ble for vanskelig å henge opp i og med at den måtte henges utenfor katterekkevidde.

Så vi ga opp hele fuglemat prosjektet hjemme og hang opp noe julepudding på hytta :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...