Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store ønskelisten!

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

* Ny server til Dyresonen :barfy:

Henger meg på denne, hehe he

-et år uten sykdom og skader hos folk og firbeinte

-at jeg får flyttet og skiftet miljø

-vinne i 'lotto' såklart

Av mer materielle ting ønsker jeg meg musikk, baggenbelte (eller ny rygg), sydvest (eller penere vær) og ny ulltrøye. :D

Guest Dina-jenta
Skrevet

jeg ønsker meg

- bærbar dvdspiller

- monopol

- ipod

- kjæreste :barfy:

Det er lov å håpe på det :D

Skrevet

Den må jeg nesten slenge meg med på altså! Og det er vel egentlig det jeg ønsker meg aller mest! Til og med mer enn en bil!

Kjære snille Nissefar! Hvis jeg får det blir jeg veldig glad! :barfy:

Skrevet

-at jeg får flyttet og skiftet miljø

Enig! Med både punkt en og punkt to. Men vi skal jo dele leilighet i Bø vi to;D

Skrevet

Hei, der var du, jo... :P Ønsker meg sånn snurredings til å ta flytende honning med, jeg...

Og at alle sonetreffene i Oslo legges til Skullerudområdet! ;) Minstebarnet mitt ønsker seg curlyhest, så hvis hun får det av deg, ønsker jeg meg hus på landet og stall til hesten og den andre vi må ha, slik at den første ikke blir ensom og vi kan ri sammen! :P Vi er veldig snille nesten bestandig, bare så du vet det...

God jul til deg, nissen! :P

PS Hva med litt snø? DS

Skrevet

Kjære Snille Nissen ;)

I år har jeg vær en snill liten pike. Til jul i år ønsker jeg meg;

- En flatvalp etter Aris (Kan du ikke snakke litt med mamma da :P )

- Laptop

- Muligens en kjæreste (Hadde ikke gjordt noe om han var hundeinteressert og 18 så vi kunne kjørt verden rundt på utstillinger sammen med hundene våre :P )

God Jul Nissen!

Skrevet

Jeg ønsker meg all slags hundeting.. :P I tillegg ønsker jeg meg en del småting og boblebukse. Er som alltid veldig glad i dill-dall. hehe. Også ønsker jeg meg fred og ro i juleferien.

Skrevet

Så koselig at nissen stikker innom sonen da :)

- Jeg ønsker meg et fint år med gode venner, uten kjærlighetssorg, stress og sykdommer

- Jeg ønsker at politikere og folk generelt kan ta bedre vare på mljøet på jorda, og få orden på klimaet og miljølkrisene..

Ellers ønsker jeg meg:

- Harry Potterbøkene 1 - 5

- Trimmebord

- Penger

- Friis veske

- Roxette og She`s fabolous(cd)

- Istid 2, pirates of the carribean2

Har heller ikke noe i mot snø på julaften, og ny kjæreste :rolleyes::P

Skrevet

Kjære julenissen! :rolleyes:

Jeg tror du allerede har vært her hos meg på en "førjulsvisitt", for jeg har fått oppfylt mitt viktigeste ønske! Var på kontroll til vetrinær med Vigo i går, han har hårsekkmidd og blitt behandlet for dette. Og fikk den beste beskjed jeg kunne fått! Han er helt fri nå! :)

Så jeg har kun et ønske til, og det er at han får ørene sine opp å stå...

Skrevet

Det var da svært så mange som ønsket seg kjæreste her... Jeg også :)

Kjære Nissen, jeg ønsker meg:

- Rideleir på "Marits" :P

- Ridekurs

- RBK-drakt

- Kjernen medlemsskap

- Abbonement på "Rosneborg Magasinet"

(- Masse kurs med Phoebe, dette er jeg blitt lovt så teller vel ikke)

- Ridehjelm

- Og en marsipan! :P

Skrevet

Penger

Nytt kamera

Stilig halsbånd til Felix (når han er kortklippt kan han jo endelig ha et litt fancy et)

Masse annet også, men jeg husker selvfølgelig ingenting når jeg skal skrive det ned :)

Skrevet

Jeg ønsker meg snø.. sukk.. det er så utrolig trist uten snø :)

Ellers ønsker jeg meg vinterkåpe, vintersko/støvletter, generelt klær, smykke/ armbånd, speilreflekskamera..

Men mest av alt, jeg vil ha snø nå!

Skrevet

Hmmmm, ja det var det da.... Mer overskudd hadde vært tingen :P En rolig ferie uten noe unødvendig stress! God julemat, at venner og familie får oppfylt sine juleønsker, At hundene fortsetter å være like friske og raske :) Også ønsker jeg at alle får en fredelig jul.

Snø hadde også vært kjekt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...