Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store ønskelisten!

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

HO HO HO, ja her er jeg tilbake igjen!

Siden jeg nå skal jobbe litt på Dyresonen.no i hele desember, så har dere nå en unik sjanse til å gi meg ønskelisten for årets julegaver her og nå. Hva ønsker du deg til jul?

Skrevet

Kjære snille julenissen! Jeg ønsker meg bil til jul jeg! :barfy: Men så snill tviler jeg sterkt på at jeg har vært, så da ønsker jeg meg heller handsfree som jeg kan bruke i bilen jeg sparer til! :D Og snille barn da selvfølgelig!

Skrevet

Min ønskeliste:

-Penger til Russeklærne.

-Fly bilett til Nice og Oslo.*Men det får jeg uansett* :barfy:

-En valp.

-Klær.

-Pynt.

OG ny Pc,hater denne dritten,skulle tro den ihvertfall skulle kunne virke i 1år etter at vi kjøpte den,men neeida. :rolleyes:

Skrevet

Jeg ønsker meg et nytt og bedre år,en mer forståelsesfull kjæreste og fred på jord :barfy:;)

Ja må si meg enig der alså :D

Skrevet

Jeg ønsker meg symaskin, bøker/filmer, og ett ryddig hus. (uten å måtte rydde selv selvfølgelig..)

Ellers så ønsker jeg meg en koselig og rolig jul, og at jeg blir ferdig med oppgavene mine før jula så jeg slipper å jobbe med de hele tiden. Men det er vel mer opp til meg egentlig.

Skrevet

Kjære Nissefar!

Så kjekt at du stakk hodet innom sonen iår! Jeg vet at det er nok av snille personer her inne som virkelig fortjener en godbit av deg iår. Selv ønsker jeg meg kun en ting, og det er LYKKE... Tror du at dette kan la seg gjøre??

Klem fra Vala;)

Skrevet

(Vala- så søøt du er)

Kjære Nissefar.

Jeg ønsker meg litt hjelp til å bli litt snillere. Jeg prøver og prøver, men allikevel går det inniomellom galt. Kjære nissefar, jeg ønsker meg også lappen, eventuelt å STÅ på lappen. Jeg ønsker meg et litt mer fredelig år enn det jeg har hatt, ønsker meg en litt friskere hund, og så ønsker jeg meg tre par ullsokker, for valpen min er så glad i å spise ullsokker.

Skrevet

Jeg ønsker meg ikke så mye til jul egentlig...

men kan da nevne noe..:D

- Masse snø, hva er vel jul uten snø???

- kamera

- utstillingstelt

- hundegård

- penger til hund

- også kjæreste da.... :barfy:

Men jeg er fornøyd uansett hva jeg får.... ;)

Guest Christine
Skrevet

Min ønskeliste:

- Boka "lydighetstrening i teori og praksis"

- Ny klikker

- Treningssamling med Norsk Engelsk Setter Klubb(NESK) i Februar

- Sesongkort på Lerkendal i kjernen

- Lydighetskurs i Januar

- She’s fabulous(cd)

- LapTop

- Olympus MJU700silver

- Speilrefleks

- Intymateli- Beckham(Victoria)

- Friis & company veske

- Diverse hundefilmer(skrevet et laaang liste)

osv osv...Tviler på at jeg får halvparten en gang :barfy:

Skrevet

nissen jeg ønsker meg ingenting annet et fred i verden. og jeg ønsker at rasisme og alt sånn dritt skal vekk, også ønsker jeg at alle dem jeg er glad i skal være friske og glade:) og jeg vil også få et nytt og bedre liv me slanking , huff jeg trenger styrke til å slanke meg, når man må gjøre det uten venniner er det neimen ikke lett :barfy:

Skrevet

Jeg ønsker meg:

- Boka "lydighetstrening i teori og praksis"

- Triks boka til canis

- Et konkurranse rettet lydighetskurs

- En utenlandstur til høsten

- Et agilitynybegynner kurs

:barfy:

Skrevet

En mer forståelsesfull omverden, når det gjelder oss hundeiere og hunder, dyr generelt.

Gode karkaterer.

Saccovogn til Ask. ( Han er kanskje litt liten..men pyttsann. :barfy: Læreren min mente han fint kunne trekke den.)

Kunnskap og viljestyrke til å kunne stole på Ask. (vanskelig å få kjøpt det altså...)

En god del hundebøker.

Ny og skikkelig trekksele til Ask.

Harry potter bøkene nr. fem og seks.

Penger kommer alltid godt med.

Verdensfred kan man jo bare drømme om... men det ville vært fint.

Jeg har da vært snill nok til å fortjene noe av dette hvertfal..sant nissen? :D

Skrevet

Ønsker meg peng! :barfy:

Også ønsker jeg at mormor ikke forlater oss enda, men at hun er bra nok vertfall til å komme og feire julen sammen med oss og resten av familien! Vil ikke miste henne enda..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...