Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør deres bikkjer når dere spiser?


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Hmm.. jeg sitter faktisk og spiser nå, og Tulla ligger ved føttene mine, under bordet. Hun sovner sikkert etterhvert. Noen ganger leker hun med ball, andre ganger ligger hun i sofan ved siden av, eller på plassen sin, eller hvor som helst. Hvis jeg finner på å spise i senga når jeg har henne der (når typen er borte, og jeg trenger litt nattmat), sovner hun ved siden av meg.

Noen ganger kommer hun og snuser bort på maten vår, men da skubber vi henne bare vekk, og så går hun og legger seg.

Fått stilt nysgjerrigheten nå? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke legger seg enten på plassen sin eller i nærheten. Han tigger aldri sånn åpenbart... eller ..han tigger egentlig som en idiot men jeg har passet på å kaste litt til han når han ligger i ro så det ser ut som om han ikke tigger :wub:

Han rapper aldri av maten min lengre selv om jeg forlater rommet og han ligger rett ved. Det går nemlig ikke ann det i hodet hans.. Det har tatt lengre tids hjernevasking for å få til det..det første han gjorde når jeg hentet han var nemlig å rappe en burger ut av hendene mine (og sette ny verdensrekord i tygg & svelg). Men kattemat på kjøkkenbenken tar han gladelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi spiser ved spisebordet sitter hun enten et par meter fra bordet og ser litt miserabel ut, står og lukter opp mot bordet for å identifisere hva det er vi eter, eller så rusler hun inn på kjøkkenet for å sjekke om vi har satt igjen noe på benkene.

Spiser jeg ved tven, så står hun rett ved og ser om hun kanskje kan få litt, eventuelt tilbyr diverse atferder som sikling, ligge på teppet og nistirre på meg, sitte og skakke på hodet osv.

Om jeg setter igjen mat i et rom som Tinka er i, så er maten sporløst forsvunnet når jeg kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi spiser ved spisebordet sitter hun enten et par meter fra bordet og ser litt miserabel ut, står og lukter opp mot bordet for å identifisere hva det er vi eter, eller så rusler hun inn på kjøkkenet for å sjekke om vi har satt igjen noe på benkene.

Spiser jeg ved tven, så står hun rett ved og ser om hun kanskje kan få litt, eventuelt tilbyr diverse atferder som sikling, ligge på teppet og nistirre på meg, sitte og skakke på hodet osv.

Om jeg setter igjen mat i et rom som Tinka er i, så er maten sporløst forsvunnet når jeg kommer tilbake igjen.

Vet du...DET tror jeg på! Kommer aldri til å glemme at bikkjedyret prøvde å sluke en hel uåpnet pose med fòrprøver :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips har ikke helt skjønt dette med mat så hun ligger/er gjerne et helt annet sted.

Lillepom henger aller helst på tærne til en eller annen under bordet (nylonstrømper er best å henge på) og venter på at noe kanskje detter ned.

Valpen mener foreløpig at alt spiselig står 'mitt' på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar tusler vanligvis rundt omkring, han er litt rastløs når vi spiser middag for da vil han ut, Nena har fått det for seg at hun får lov å sove ved siden av meg på gulvet når jeg spiser middag...

Sitter jeg andre steder enn matbordet og spiser så sitter hun gjerne rett foran meg og ser på meg, neida det er ikke tigging og det har jeg faktisk greid å innbille meg selv :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om maten inntas ved spisebordet, ligger hunden og sover ett eller annet sted.

Er det spising foran tv'n ligger han ved siden av bordet. Noen ganger slapper han av uten å bry seg om maten, andre ganger prøver han å stirre maten av tallerkenen min...

Jeg bryr meg egentlig svært lite om denne "stirringen", så lenge han er lydløs og rolig. Masing og piping er uakseptabelt, og da bærer det rett i "senga".

Han tigger MYE mer om jeg har gjester. Nye folk - nye regler! (igjen - senga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, når jeg spiser frokost når jeg skal tidlig opp ligger som regel zeta og snorker i senga fortsatt, ellers er hun som regel ute og lufter seg da.. når vi spiser middag har hun sin faste plass under bordet og der ligger hu og snorker;-) dette er en vane for henne, så selv om hun er ute når vi skal spise merker hun at vi skal det og steller seg ved døra for å komme inn.. hehe.. ved kveldsmaten ligger hu som regel i senga og snorker, mens jeg sitter i senga eller i sofaen og spiser eller noe i den duren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle denne lesingen om hunder som har det koselig å sitter inne og tigger...

Ask står som regel ute. Enten sover han, eller så passer han på å minne oss på at han enda ikke har fått hverken tur eller mat :wub: Så det er førsteprioritet når jeg er ferdig med å spise liksom. Om han ikke er ute, er han i gangen, og da sover han, koser seg med et griseøre, bein osv, eller bare gjør det hunder gjør, hva nå det enne r når vi ikke ser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. kommer litt anpå faktisk.. Visst bare jeg og han er der (avogtil mamma) ligger han og sover på gulvet. Men er pappa og André der også er det fult besøk oppå bordet, han blir da skikkeli plagsom.. hehe, men ikke me meg da.. veit at han ikke har en kjangs der :wub: Han hopper også ofte opp på benkene om vi sitter ved bordet, kan jo hende det ligger noe der vettu :P Elsker å ta ting fra benken å gjømme seg, mange ødlagte kluter etterhvert <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kommer an på hvem som spiser..

Jeg får stort sett ha maten min i fred, særlig nå som Emma har begynt å skjønne at ikke all mat er hennes mat. Det samme med guttebarnet, han har en helt enestående evne til å ikke se at hundene tigger av han, så han har de gitt opp.. Da ligger som regel hundene i senga si eller på gulvet.. :barfy:

Datterbarnet derimot, "mister" stadig ting, så der veit jentene at det er lurt å være i nærheten når det spises.. Og da ligger de som regel så nær henne som overhode mulig, gjerne med hodet i fanget hennes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...