Gå til innhold
Hundesonen.no

Homeopat


netteliten

Recommended Posts

Nå har Bajas fått allergi, samt sterk hudinfeksjon med store blemmer og skorper som blir til sår.

Han har sopp i ørene, klør i analkjertlene og er ikke helt pigg!

Han får antibiotika ofte, ca annenhver mnd. Noe jeg ikke er glad for!

Noen som har erfaring med homeopatmedisin for å kurere allergi?

Noen som vet om det kan virke, eller bare er "kaste penger ut av vinduet"

Han sliter også med halting og er stiv og øm.

Noen som vet om homeopat kan hjelpe på sånne ting?

Noen som har noen å anbefale strekning kr.sand / oslo?

Vi har røntget ham, han har ikke HD.

Spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med homeopat, både for min egen del og nå er Sophus også under behandling. Jeg er faktisk hellig overbevist om at det er takket være homeopati jeg kan ha hund, men det er en annen historie. :wub:

Det genial med homeopati er at homeopatiske midler ikke kan skade, og ikke koster det skjorta heller.. og du merker ganske raskt om det fungerer eller ei. Effekten består nemlig i at det "vonde/syke" skal ut av kroppen, og når du starter med homeopatiske midler vil du derfor merke en forverring, for så blir bedre og bedre i form.

Sophus har blitt behandlet av homeopat siden september og vi merker stor forskjell, noe som selvsagt også kan komme av fôrbytte og andre tiltak vi har satt i gang. Men overgangen fra det ene fôret til det andre var mye mindre smertefull enn vanlig, og han er i det store og hele mer stabilt bra enn han har vært på lenge. Jeg velger å se det som en god effekt både av skole"medisin" og homeopati.

Homeopati støtter og bygger opp immunforsvaret slik at kroppen lettere skal kjempe mot infeksjoner og virus på egenhånd, og det er spesielt viktig etter antibiotikakurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å prøve når han er ferdig med antibiotika.

Håper det kan hjelpe...

Kan homeopat til mennesker hjelpe dyr?

Eller jobber de bare med dyr eller bare mennesker liksom?

Takk for langt svar!

Det er nok lurt å vente til at han er ferdig med antibiotika. :wub: Homeopatiske midler har liten/ingen efekt om det er antibiotika i kroppen.

Grunnen til at Sophus nå går til homeopat er fordi jeg tilfeldigvis nevnte det for min vanlige homeopat, og h*n behandler også dyr. Det finnes egne homeopater for dyr (som Are Thoresen) , men jeg vil tro at de fleste "vanlige" homeopater også kan behandler dyr.

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...