Gå til innhold
Hundesonen.no

nå er det natta for tenk..

henrikke

Recommended Posts

Nå er det natta for tenk!

Som jeg har sagt før: en skal ikke menneskeliggjøre hunder, men noen ganger gjør de det ikke enkelt for deg..

Min kjære jobber skift og det gjør at vi ikke alltid legger oss til samme tid.Dessuten liker jeg godt å ´kose puta´ med en god bok før en slukker lyset.

og da er det at Henrik når han synes nok er nok begynner å plage sambo som fremdeles er oppe.

Skraping på beina hans, gjesping og stirrende blikk..mat er gitt, vann er servert, men nå er det på tide å få far i seng..

så når far gir seg og tusler under dekkenet, så faller husets pelsete sønn til ro -i fotenden.

Flere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask løper maraton mellom meg, og hvor jeg en måtte befinne meg i huset, og rommet mitt om han syns jeg er sent i seng :o Står på rommet og venter, og om jeg ikke kommer, sjekker han hvor jeg er, og løper tilbake igjenn. Får ikke ro på han før jeg har lagt meg :P

Ikke ofte dette skjer, ikke ofte han er så mye rundt i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette senest i natt, da jeg måtte ha våkenatt for å få ferdig en oppgave. Hugolille gikk skytteltrafikk mellom min kjære og meg, og utpå natta begynte han å syngeule rolig i øret mitt mens han rygget og tydelig prøvde å få meg i seng. Han var så søt! Stakkars voffen var trøtt som en strømpe når heljar sto opp klokka fem, og gikk inn og la seg før vi hadde kommet ut døra..

Skal ikke ha noe av sånn nattevandring nei... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. minner meg om forrige Groenendael. Han var så søt om kvelden! (og stort sett døgnet rundt selvsagt). Der jeg bodde da var soverommet lagt slik at man måtte gå igjenom badet fra stua. Når kl var 22 hver kveld så gikk han inn på soverommet mitt og la seg.Jeg la meg jo stort sett ikke så tidlig så når det var gått ti minutt så sto han i døråpningen til badet og stirret og stirret på meg i laaang tid. Tilslutt ga han midlertidig opp og sukket høylydt før han gikk inn igjen å la seg. 10 minutter senere - samme prosedyre. Sånn holdt han på helt til jeg kom og la meg uansett hvor lenge jeg satt oppe :wub: Utallige ganger gikk jeg å la meg langt tidligere enn jeg egentlig hadde planer om :P

Jeg skjønte aldri helt hvorfor han gjorde det egentlig, han kunne ligge fint å sove ved bena mine i stua hele dagen men kl 22 så var det natta og mørkt tydligvis og da skulle vi legge oss på soverommet. Kunne ikke sove i stua om natten må vite! Klokkelstettet var nok ikke tilfeldig valgt for jeg begynte veldig tidlig på jobb når jeg hadde tidlig skift den tiden og pleide da å legge meg rundt 10. Men altså: jeg jobbet like mye kvelden og da la jeg meg stort sett ved 1 -2 tiden.. Rare rare hunden...

Har aldri hatt en annen hund som har oppført seg sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden min Timon :P hadde huset til disposisjon om natten. Han fikk egentlig ikke lov til å ligge i sofaen, men han gjorde det da om natten likevel, og han ble mer og mer bortskjemt etter hvert :P Ble det for sent om kvelden gikk han og trippet rundt oss for å be om lov til å legge seg i sofaen. Han synes nemlig at det var på høy tid å legge seg! Da han endelig fikk lov la han seg i sofaen med et dypt sukk og la seg til å sove :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin løper alltid optimistisk inn på soverommet i andre etasje bare jeg går opp trappa. Hvis jeg ikke kommer etter, legger han seg i senga og følger meg med øynene, han ser meg derfra når jeg sitter på datarommet mitt. Hvis jeg er sent oppe begynner han å boffe litt forsiktig. Når han endelig har fått meg i seng ligger han og koser en stund, så begynner han på jobben med å få "far" i seng. Han kan ikke slappe helt av før han har oss begge i senga :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly maser egentlig ikke om at jeg skal legge meg - hun ligger og purker i samme rom stort sett.

Men når jeg begynner med kveldsstellet, skjønner hun hva som er på gang. Da går hun inn på soverommet, og setter seg ved senga og venter. Dersom jeg bruker litt langt tid på badet, hører jeg utålmodig piping. Hun tar vanligvis ikke fem øre for å hoppe opp i senga ellers, men da skal hun liksom vente på meg før hun hopper oppi. Når jeg endelig kommer, sitter hun og venter til jeg har lagt meg godt til under dyna, så hopper hun oppi og legger seg i en eller annen kroppsskapt krok :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en katt som var slik.. hehe litt OT kanskje siden dette ikke er en hund jeg snakker om :rolleyes: Men hun var av rasen Burmeser og meget spes. hvis det ble for sent på kvelden satte hun seg ved soverommes døren og mjauet så det jomma i hele huset.. og ble det ikke resultater av det, ble hun bare enda mer rastløs og forflyttet masingen der hvor vi måtte være. Hvis det var tilfelle jeg hadde lagt med tidlig feks, og hun ikke var kommet seg inn på soverommet, åpnet hun bare døra og hoppet opp og la seg under dynen i fotenden.. og der sov hun stille hele natten.. Hun var utrolig spesiell.... *savne*

Ellers har jeg jo noen hunder som kan også bli rastløse om kvelden hvis vi legger oss alt for sent, da blir det en del tripping mellom rommene her ja..

Men syntes nå mine er nesten verre om morgenen, Doffen står aldri opp før etter 10 :rolleyes: Jeg kan rope på han med han kommer ikke, han vil helst sove lengre under teppet sitt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...