Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken bok?

Guest Belgerpia

Recommended Posts

En fersk hundeier med valp? Fra valp til voksen hund med Eva Bodfâlt.

Det er den eneste hundeboken jeg har lest fra perm til perm utenom "Full kontroll" når jeg var liten :P Og helt klart den boken jeg har hatt mest nytte av. Selvfølgelig: jeg saumfarte boken når jeg selv hadde en valp som var litt utenom det vanlige og føler vel kanskje derfor sterkere for den enn det jeg normalt ville gjort.

Har også bladd endel i boken hennes om "kontakt" og den er nok også nyttig for en fersk eier selv om den ikke brakte med seg de helt store aha opplevelsene for meg (kjøpte den ganske nylig da jeg ikke skjønner svensk så godt :P )

Edit: nevnte visst 2 men siden bok nr 2 var nevnt allerede så tells det kanskje ikke? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke Eva Bodfält som har skrevet "Fra valp til voksen hund", men en annen dyktig svensk dame, Åsa Ahlbom.

http://www.ahlbom.net/hundbok/index/

Den er en god håndbok, men for litt mer forståelse har jeg også selv stor sans for Bodfält.

Ooops... :o Jeg blander de to hele tiden.. de er svenske, damer og skriver bøker om hund *host* man kan jo kanskje skjønne forvirringen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Jeg ga min venninne "på talefot med hunden" av Turid Rugaas i julegave.

Mange veier fører til rom, og ingen sitter på en fasit når det gjelder hundehold. Min venninne og jeg er særdeles uenige når det gjelder oppdragelse av hund, da hun er fan av å straffe hunden når den viser usikkerhet med knurring. Jeg mener jo at folk får finne sin egen metode, og jeg skal ikke prakke på folk mine meninger, men akkurat denne boken bare måtte jeg dele med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På talefot med hunden!

Jeg har lest Kontaktkontraktet eller hva den heter, har den her, men den er på svensk.. og ja.. :P Jeg husker uansett ikke den så godt som På talefot med hunden.

Den boken skulle jeg så absolutt lest FØR vi hentet Buffy, og ikke 3 måneder etterpå.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...