Gå til innhold
Hundesonen.no

valp- ta med på jobb


mocci

Recommended Posts

Heia!

Jeg har vært så heldig å få lov til å ta med meg min lille valp på jobb på nyåret. Jeg skal først være hjemme med valpen en mnd tid. Har dere noen tips til hva jeg bør trene/venne til valpen min med tanke på at den skal takle å være på mitt kontor??. Min store skrekk er at valpen skal begynne å ule av all sin kraft bare jeg tar meg en tur på do,går til lunsj eller må i et møte. Valpen vil være bortimot 4mnd da jeg skal ha den med på jobb.

Til dere med valp på jobb: fungerer det? hvordan oppfører valpen seg? Tar dere ofte tissepauser ? :icon_redface: Hvilke tilbakemeldinger har dere fått fra sjef/kollegaer angående valpen?

Jeg bukker og neier for alle gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg Mike på jobben i 3 måneder etter jeg fikk han. jeg jobber på kontor, så han lå ved siden av meg i kurven sin, han sov veldig mye og når han våknet gikk vi ut og tisset. Mange på jobben lekte og koste mye med han og de syns det var artig med litt selskap på jobben. Ettervært så kjørte jeg han hjem i lunsjen når vi hadde trent mye på alene-hjemme trening.. og andre dager, så hentet jeg han i lunsjen. De dagene jeg hadde møte, så hadde jeg han med meg inn på møtet, andre ganger, så fikk jeg andre til å passe han. Mike hylte hver gang han så at jeg gikk fra han og han var alltid med meg på do på jobben.

Det var litt krevende å ha med valp på jobben, og vi måtte gi oss etter 3 måneder, pga da ble han så varm i trøya og begynte å bli utålmodig, og bjeffet og ødela ting... Men sånt hører jo med i valpetiden :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan det er for å si det sånn,men pappa tok med seg både Pia og Nikki når de var valper,og han tar med seg Blackie på jobb nå,og Sniff blir også med på jobb når han kommer.På kontoret til pappa har han en valpegård med tepper,hundeseng,matskål,vannskål og leker.Der sitter de på kontoret med pappa mens han jobber. :icon_redface: Det går i grunn kjempefint det.Har ikke hørt noe om de uler eller noe sånt så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med min valp på snart 9 uker på jobb i to dager. Det har gått over all forventning!

Han er praktisk talt stueren og sier i fra når han skal på do. På jobb har jeg hatt med buret som vi en periode bar han inn i når han sovnet slik at han våknet der, så han har ligget mye der når han har sovet.

Han har vært bundet til kontorpultbeinet, og har taklet dette helt fint. Det er ikke naturlig hos oss å lukke døra, da folk kommer og går hele tiden. Jeg syns ikke jeg kan "plage" de andre kontorene med en valp som går løs...

En del oppmerksomhet har det helt klart blitt, men mest av alt har han sovet.

Det kan selvsagt være at han er så liten jeg opplever det så lett. Han sover jo så mye!

Tror faktisk det har vært litt god trening for han også!

Jeg tror dere kommer til å finne ut av det, og at det kommer til å bli rutinepreget for han også etterhvert, og derfor kanskje litt mindre ekstraordinært og spennende...

Du er heldig som kan ha han med på jobb! For meg er det et krisetilfelle på en ukes tid som bare måtte ordne seg fordi han er for liten til å være alene ennå...

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...