Gå til innhold
Hundesonen.no

slikking

Kristina

Recommended Posts

Det er jo litt forskjell fra hund til hund da(hvor mye den slikker mener jeg), men det er kanskje deres måte å hilse på.. Leste nettopp i VG at i 101 dalmantinere måtte skuespillerne smøre inn annsiktet med formfet for at hundene skulle slikke dem så mye i annsiktet... Men til vanlig, så er jeg ikke sikker... Har hørt det en gang, men husker ikke nå... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vel mange grunde til at slikke, når man er hund. :P Dels er det jo et signal om underlegenhed eller respekt for en anden eller hvordan man nu vil udtrykke det. Derudover så undersøger hunden jo alting med munden hvor vi jo bruger fingrene. Enya, der stadig er meget hvalpet kan ligge virkelig lang tid og slikke på gren eller en død edderkop.

Ved ikke om det var det du mente, eller om det var noget bestemt slikning du tænkte på. :P

Basse: det lyder ret sjovt at skuespillerne ligefrem måtte smøre sig ind, for ikke at blive slikket på hele tiden, hi hi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa de de smørte seg inn med formfett... står det også :wink: men det var visst stekefett (så det nå) men det går vel nesten ut på det samme :? :wink: Vel uansett det var Stekefett de måtte smøre seg inn med, Ikke formfett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går så greit vettu... :wink: Sikkert ikke like greit å lese norsk bestandig, akkurat som det ikke er like greit å lese dansk... Men men, det ordnet seg nok, ike noe å være flau over, du fant det jo ut til slutt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassem er veldig ivrig etter å slikke på hendene mine og på albuene?! :? jeg sa nei til han i går for jeg synes det er litt ekkelt.. også ble øynene hans nesten helt sorte og så ut som han var på nippet til å gråte:P og ørene bak hehe.

Men han slikker bare på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slikkes alle, Chicka slikker hender hele tiden om hun får tilgang til det.

Litt irriterende når det kommer folk og man hører at tungen hennes er igang mot gjestene...broren min kaller hun for "tunge terroren" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky slikker ikke alle... hun er nokså damete.. så det ville være under hennes verdighet :D

Hehe.. Ikke Diego helle.. Er under hans verdighet.. :P:P

Men han biter heller.. Eller han har bare hender/armer i munnen når han skal hilse.. :P Litt merkelig, men det er Diego det er snakk om.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart det der, jeg blir helt gal av Nena noen ganger, hu er alltid overlykkelig og skal sleike hele tida og på alt for det er så gøy atte sier a'....

sånn gjør Tjorven også :P Prøver å lære henne opp til å slikke på kommando, sier "nuff" hver gang hun slikker, snart kan hun det vel utenat sånn at hun gjør det på kommando :P

Leste også et sted at ulveflokken slikker lederen i munnvikene, for liksom å bli godtatt, vise underlegenhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...