Gå til innhold
Hundesonen.no

valp renslighetstrening


mocci

Recommended Posts

Heia!

Jeg har min valp (10 uker) i valpegård på stua om natta og jeg tar henne ikke ut på tisseturer i løpet av natten. Hun tisser på aviser i valpegården og det skjer så fort at jeg knapt nok rekker å registrere det selv om jeg ligger på sofaen i stua. Valpen har tilgang på vann om natta. Tror dere at dette vil forsinke renslighetsprosessen?? Jeg tar valpen ut ørten ganger på dagtid og kveld, men allikevel skjer det tissing inne......plutselig så bare kommer det en stråle stakkars. Hvordan har dere gjort det med renslighetstreningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg, men sover hunden din i valpegård om natta når den bare er 10 uker ? :)

vet det er veldig OT, men jeg bare måtte spørre.

Det kan vel forsinke prosessen ja.. er det ikke bedre at du sover med den og står opp og slipper den ut etter at den har tisset ?

smarteste er å få den ut så fort som mulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare fortelle om egne erfaringer, men siste valpen her i huset fikk sove på mitt rom, merket nemlig at han vekket meg om natten hvis han ville på do da, mens hvis han lå alene så gikk han bare på do hvis han måtte. Synes jo at det var veldig bra at han varslet(fra 8 ukers alder) om natten, og ville jo forsterke det at han gav beskjed, så derfor lå han inne hos meg. Det fungerte i hvert fall supert her! Veldig greit å ikke våkne til dammer og lort på gulvet også :) Da ofret jeg heller nattesøvnen for å ta en liten tur opp en gang i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min 10 uker gamle valp ligger i valpegård som står i stua/kjøkken (åpen løsning) Jeg tenkte det var bedre for valpen enn at den skal måtte sove i sitt eget tiss innestengt i buret. Selv om jeg kan stå opp om natta og lufte ho, så tror jeg at hun vil tisse uansett inne........hun tisser nesten hele tiden, men så drikker hun mye vann også da. Det gjør ikke noe at hun ikke får drikke vann på natta da?? Vil hun ikke bli sinnsykt tørst? Hvis jeg fortsetter med å ikke ta henne ut om natta, vil hun da aldri lære å ikke tisse inne? Jeg har endelig fått henne til å roe seg om natta og er redd for at hun ikke vil roe seg igjen etter jeg har vært ute med henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min 10 uker gamle valp ligger i valpegård som står i stua/kjøkken (åpen løsning) Jeg tenkte det var bedre for valpen enn at den skal måtte sove i sitt eget tiss innestengt i buret. Selv om jeg kan stå opp om natta og lufte ho, så tror jeg at hun vil tisse uansett inne........hun tisser nesten hele tiden, men så drikker hun mye vann også da. Det gjør ikke noe at hun ikke får drikke vann på natta da?? Vil hun ikke bli sinnsykt tørst? Hvis jeg fortsetter med å ikke ta henne ut om natta, vil hun da aldri lære å ikke tisse inne? Jeg har endelig fått henne til å roe seg om natta og er redd for at hun ikke vil roe seg igjen etter jeg har vært ute med henne

Ville nok ikke tatt fra valpen tilgang på vann, det synes jeg er litt vel drøy behandling. Og valpegård synes jeg er fint, selv om valpen er 10 uker, hva er galt med det? Den har jo mye plass, og ligger ikke inneklemt oppi avføringen sin som i et bur, så det er da ikke ille vel? Bare pass på å gå ut med den etter mat, lek, osv. Så går nok dette bra skal du se :P

Nydelig liten tass forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...