Gå til innhold
Hundesonen.no

Når begynner dere å kjøpe julegaver?

meg123

Recommended Posts

Skrevet

Jeg elsker å ta en hel dag med bare julegave shopping!! :icon_redface: MEN det må være i desember, julepynten i butikkene skal ha komt opp og julemusikken skal jalle i bakrunnen! aaaah salige julestemning! :)

Skrevet

Blir lite gaver i år, økonomien er stram.

Et lite tips dersom du har tilgang til kjøkken (ikke alle studenter har tilgang til brukbart kjøkken..):

Lag hjemmelaget konfekt og pakk inn i cellofan med en pen sløyfe på. Suverent til alle som fortjener en liten sak men som man ikke ser seg råd til å kjøpe gave til.

Skrevet

Google konfekt+oppskrifter så finner man mange og velge imellom i forskjellig vanskelighetsgrad.

Et forslag kan være denne:

Jamies Sjokolade trøffler

Ingredienser:

450 g mørk sjokolade

400 g sukker

9 ss vann

200 g hele hasselnøtter

280 g vispet kremfløte

Tilberedning:

Kok sukker og vann sammen til en mørk sirup. Hell i hasselnøttene. La stivne på papir i en halv time. Bryt i biter og kjør det i foodprocessor. Hell kremen i den smeltede sjokoladen. Tilsett nøtteblandingen og hell alt i en form som settes i kjøleskapet en halv time. Lag små kuler av deigen og dypp de i smeltet sjokolade. Du kan også dyppe de i kakaopulver eller melis om du måtte ønske det!

Skrevet

Har ikke begynt. Jeg kommer nok til å stresse rundt i butikkene i midten av desember, hvis jeg kjenner meg selv rett.

Skrevet

Hmmm... Har akkurat bestilt hvite armbånd ala de gule armstrong-armbåndene, men med fellesaksjonen for ulv på i stedet :icon_redface: Til min far og mine brødre. Spørs om de kommer tidsnok da. Er ulveforkjempere vi :)

baand.ffu.jpg

Ellers så har jeg akkurat bestilt 3 bøker på nett til min far. 899,- ble det så nå er jeg blakk :)

Nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe til min mor og mine to brødre. Noen tips? Brødrene mine er 23 og 25 år...

Skrevet

Hmmm... Har akkurat bestilt hvite armbånd ala de gule armstrong-armbåndene, men med fellesaksjonen for ulv på i stedet :P Til min far og mine brødre. Spørs om de kommer tidsnok da. Er ulveforkjempere vi :P

baand.ffu.jpg

Ellers så har jeg akkurat bestilt 3 bøker på nett til min far. 899,- ble det så nå er jeg blakk :o

Nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe til min mor og mine to brødre. Noen tips? Brødrene mine er 23 og 25 år...

Oooh! Hvor får man kjøpt de?

Skrevet

Jeg koser meg faktisk med å vasse i mennesker i byen jeg da :o Det blir liksom ikke ordentlig julestemning uten at gavene kjøpes i desember. Jeg har begynt littegranne, men bare sånne ting jeg fant på salg og måtte ha der og da :P Regner med å begynne for alvor til uka, men mesteparten blir nok ikke kjøpt før etter at jeg er ferdig med jobbingen for desember, ca. 17 eller 18 - Gleder meg allerede!

Skrevet

Pleier som regel og handle gaver i siste liten. Som oftest på julaften :P

Men i år har jeg begynt tidlig og er nesten ferdig.

Bare to gaver igjen :o

Skrevet

HO HO HO! Jeg er nok den som er tidligst ute, men det er fordi vi lager alle gavene selv. Vi starter første januar med å kjøpe inn råmaterialer og samle inn informasjon om alle som skal ha gaver. Også må vi reise litt rundt og sjekke markedet slik at vi holder oss oppdatert på hva som er pop.

Fra 25. desember til 1. januar har jeg fri, så da finner jeg og nissemor frem badeshorts og bikini og drar til varmere strøk. :wub:

Men jeg trives best med snø, bjelleklang og julegavedryss da :P

Ikke glem årets julekalender her på Dyresonen.no, det vanker noen gaver der også :P

Skrevet

Jeg , mamma og mor skal kjøre til Trondheim 14 eller 15 desember (50 mil) sånn at jeg får handlet julegaver, så derfor har jeg ikke kjøpt noen julegaver..

Men vi skal spre det over en hel helg da..

Er det noen som vet om noen bra dyrebutikker i Trondheim?

Skrevet

Jeg har ikke begynt på julegavene enda. Eller, dvs, jeg er snart ferdig med et par grytekluter som noen er så heldige å få til jul. Ærlig talt aner jeg ikke hva jeg skal gi til noen... Er stor fare for at jeg plusser på med litt hjemmestrikka votter og luer til noen. Penger er mangelvare før bursdagen min, men jeg vil jo egentlig ikke bruke bursdagspenger på julegaver heller.

Forresten så liker jeg ikke at jula starter for tidlig, så det er sjelden jeg kjøper julegaver før rundt 10. desember. Jeg syns det er trivelig å tusle rundt i byen mens det snør, jeg stresser ikke noe mer av at det er en del folk i byen enn hva jeg hadde gjort om jeg hadde handlet nå liksom.

Er det noen som vet om noen bra dyrebutikker i Trondheim?

Hund som Hobby ved Solsiden og Dyrenes Verden på Lade er de to beste. Ellers er det også Hund som Hobby på Heimdal, samt et par-tre Tropehagen Zoo (på Byhaven, City Syd og Valentinlyst), en relativt bra en på Tillertorget (ved City Syd) og Marit Zoo like ved Olavskvartalet. Men som sagt - Hund som Hobby er den beste spesialbutikken. De har godt utvalg og nokså god kompetanse. Dyrenes Verden har stort utvalg.

Skrevet

Starter alt for sent og that`s it :wub: I år har jeg en del bilder som skal ut som gaver. Pluss noe jeg har laget på skolen, også er det noen småting jeg må kjøpe enda. Ble egentlig ikke så mange gaver i år..forstå det... :P

mangler til Ask, og til meg selv fra meg (:P), et par venner og brutter`n..men ellers er jeg vel ferdig, siden resten har jeg enten handlet, eller får bilder, hjemmelagde vaser og skåler osv.

Skrevet

Pleier å ta en dag fri og shoppe med bestevenninna mi. Denne dagen pleier vi å ta i begynnelsen av desember. I år blir den nok litt senere. Dessuten er det bare noen få utvalgte som får gave i år :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...