Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collie

Taz

Recommended Posts

Ikke for å henge ut noen..

Men er en på det turområdet hvor jeg bor som har en Border Collie.

Han bruker hele turen på å spenne en fotball til hunden.. HELE tiden..

Hele turen opp, mens de er der oppe og hele turen ned igjen..

Border Collien er alså fiksert på denne ballen HELE tiden..

Hver gang de går på tur med den så spenner de denne ballen til den..

Diego ville hilse, men Border Collien så ikke på han engang..

Er ikke dette på en måte dyremishandling? (For å sette det veldig på spissen)

Hunden blir jo helt ensformig.. Usosial og helt ball fiksert..

Den har jo ikke tid til å gå på do engang, for den ikke kan slippe ballen av syne.. Syns jo synd på hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bra nei! BC og fotball/kaste pinner fungerer ikke bra sammen! Det blir sykelig for hunden, han sitter å dirrer å venter på at eieren skal kaste den pinnen eller sparke den ballen, så han kan løpe å hente den, så eieren kan gjenta dette!

Hørt om BC'er som blir helt syke hvis de ikke får den "stimulansen" ofte nok. De har altså blitt så avhengige av dette at de MÅ ha det!

Jeg kaster ikke pinner til Eso, og sparker ikke fotball med ham. Har sett og hørt nok skrekkhistorier, så det unngår vi.

En sløv måte å aktivisere hunden på sier jeg.. Eieren sitter i en stol å kaster pinne, hunden løper fram og tilbake å henter/leverer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en border collie blanding, og her i hjemmet er pinner strengt forbudt. Hun kan ta de opp og leke med dem selv, men ikke noe kast og hent! Hun blir helt fiksert og det virker som alt som går gjennom hodet hennes er pinne, pinne pinne... Finnes andre koseligere måter å aktivisere henne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ok.

Nei, er en helt vanlig fotball som han spenner til hunden..

Hunden henter ballen og han spenner den igjen..

En ond sirkel..

Han tror sikkert det er alt en Border Collie trenger og at den har godt av det.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...