Gå til innhold
Hundesonen.no

Vann

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Ja, dette kan kanskje høres litt dumt ut, men kan hunder

drikke for mye vann???

Sitter her og klør meg i hodet hver gang Diego får

drikke så mye vann han vil.

Han blir dobbel size og det skvulper når han går.

Men han slutter ikke å drikke for det.

Har ikke valper/hunder en grense som sier stopp når de har fått i seg for mye vann??

Kan en hund drikke for mye vann???

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle sjekke sånn ca hvor mye han drakk..

Men motte stoppe han etter han drakk 2 skåler. (Beregnet på store hunder)

Så gikk jeg til turområdet med han også var det en vanndamm der, og den var han bortom 10 ganger på ett kvarter..

Herrgud for en tørst Bikkje..

Er ikke noe gale med han fysisk heller..

Vet at valper drikker mye vann, men han er ekstrem..

Skrevet
Jeg tenkte jeg skulle sjekke sånn ca hvor mye han drakk..

Men motte stoppe han etter han drakk 2 skåler. (Beregnet på store hunder)

Så gikk jeg til turområdet med han også var det en vanndamm der, og den var han bortom 10 ganger på ett kvarter..

Herrgud for en tørst Bikkje..  

Er ikke noe gale med han fysisk heller..

Vet at valper drikker mye vann, men han er ekstrem..

Kan ikke ha diabetes da? Vet at de som har det drikker utroooolig mye vann! Vet om noen kaniner som fikk påvist diabetes også, fordi de drakk mye vann! (okei, nå snakker jeg kanin igjen.. :oops: )

Skrevet

Hmm. Kan jo være.. Men hvor ofte får en hund diabetes?

Må en ikke gi dem en sprøyte hver dag da osv?

Håper ikke det er det.. Håper han "vokser" det av seg..

Men får vel sjekke det litt opp..

Skrevet

Har du nogen gange taget vandet fra ham...nogen hunde bliver helt vandfikserte, hvis de oplever at vandet nogen gange ikke er der og drikker helt sindsygt meget når det er der. Havde en ven der tog vandet fra hans valp når han synes den havde drukket nok og hvalpen blev helt vildt fikseret efter han begyndte på det...drak og drak og drak når der var vand til stede.

Men jo det kan også være diabetes...men men måske er han bare en vandhund der må ha meget vand i varmen :D:P

Skrevet

Det er overskyet ute.. Så tror ikke det har noe med varmen å gjøre..

Nei, gir han bare litt vann om gangen så slipper jeg og ta det fra han..

Han drikker alt han kommer over.. Er han ute i hagen så slikker

han gresset.. Er det noe annet med vann i så drikker han det..

Er han på badet så prøver han å komme inni dusjen..

Han er helt vann fiksert. Litt plagsomt ettersom når han drikker vann ute så nekter han å komme på innkalling.. *Grr*

Skrevet

Ja han er da godt nok glad for vand så hva! :D Jeg ville nok ringe vetten og høre, om ikke andet så for at blive beroliget lidt. Jeg hader selv og gå og bekymre mig...jeg bliver et nervevrag af det... :P

Skrevet
Ja han er da godt nok glad for vand så hva! :D Jeg ville nok ringe vetten og høre, om ikke andet så for at blive beroliget lidt. Jeg hader selv og gå og bekymre mig...jeg bliver et nervevrag af det... :P

Ja, jeg også.. Og jeg har hatt ett par problemer med Diego fra før også..

Så hater dette.. Kommer til å bli ett totalt nervevrak tilslutt.

Skrevet

Ja jeg tør slet ikke tænke på de der har børn at tage sig af...uha når jeg kan bekymre mig så meget om mine hundes ve og vel...tænk så hvordan forældre må ha det med bekymringer om deres børn!! :-o :D

Guest Vicky
Skrevet

noen hunder drikker mer... men syns du det er unormalt mye ville jeg sjekket det med vetten. har hørt at noen hunder ikke klarer å holde vannet i seg så de drikker og drikker, men de får egentlig ikke noe i seg... husker ikke helt hva slags sykdom dette var...

Skrevet

Sjekk med vetten ja..

Men hadde det vært meg hadde eg nok først ringt oppdretter for å høre hva hun sa..

Satser på det ikke er noe galt med ""bamsen" da.. :D

Skrevet

Mona drikker bare mye når hun har herja :D En gang drakk hun litt over en skål. Men ellers drikker hun det en kaller normalt.

Skrevet
Mona drikker bare mye når hun har herja :P En gang drakk hun litt over en skål. Men ellers drikker hun det en kaller normalt.

Jamen hun er jo svær...

Tenk på lille knøtten min drikker 2 skåler og enda ikke har fått nok..

Selv om han ikke har vært i særlig aktivitet...

Skrevet

Jo, antagelig.. :P

For Mona er nesten på størrelse med søsteren min sin hund..

Og Diego er litt mindre enn Hamlet.. :P

Diego vokser bare i bredden.. Hehe.. :P :P

Skrevet

Tinka er av den typen som nesten ikke "tør" drikke når vi er i nærheten av en eller annen grunn. Det er bare når vi kommer inn fra en lang tur en dag det er over femten grader at hun drikker mens jeg går rundt omkring rundt henne. Vet ikke helt hvorfor hun er sånn - men for å veie opp for det at hun ikke drikker så mye så får hun en del vann sammen med maten sin sånn at vi er sikre på at hun har fått i seg nok vann i løpet av dagen (og for å passe på at hun ikke spiser for fort).

Skrevet

Hunder drikke vanligvis mellom 1/2 til 2 liter vann pr dag. Hva med å måle nøyaktig hva han drikker over en uke? Og så ta kontakt med en dyrlege når dere har noe konkret å vise til?

Skrevet

Blir litt vanskelig å måle hvor mye han drikker..

Han slikker jo gresset, drikker fra ting ute som innholder vann, dammer..

U name it..

Skrevet
OT: Hvor høy osv er Diego da? (orker ikke sjekke den andre tråden)

Ja, da var det frem med målebåndet.. :P

Omtrent 40 cm høy.. Grove mål.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
    • Du kan anmelde eier/fører med beskrivelse og tidspunkt/sted til politiet, men det er lite sannsynlig at de vil ha kapasitet til å gjøre noe med det. Hvis du har mulighet til å finne ut hvem det er kan du sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, men så lenge hunden får mat, vann og tak over hodet er det lite de kan gjøre også, så lenge de ikke ser faktisk alvorlig mishandling. Det er lovpålagt å ha kontroll på hunden enten den er i bånd eller ikke, men i realiteten veldig vanskelig å håndheve.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...