Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt problemer med selvutløser


kit

Recommended Posts

Har klart å rote vekk bruksanvisninga til kamera mitt og sliter da litt med å ta bilder med selvutløseren..siden jeg ikke vet hvordan jeg skrur den på :)

Har funnet frem til der man kan fikse hvor lang tid det skal ta før kamera tar bilde, men aner ikke hvordan jeg får kamera til å ta bilde på egenhånd..

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at etter du har valgt hvor lang tid det skal ta før kameraet tar bilder så trykker du på utløserknappen? F.eks har du valgt at etter to sek skal det bli tatt et bilde, så må du trykke på utløserknappen og etter to sek fra du trykket på knappen tar kameraet bildet? Slik er det på mitt kamera og jeg har canon powershot a640.

sorry for en litt rotete forklaring, skylder på at det er sent på natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Snusmumrikk

Har ikke no svar til deg, men lurer bare på hvordan du er fornøyd med kamera? Jeg driver å funderer på å kjøpe Canon Powershot S3IS og da er det jo alltid greit å høre folk erfaringer... Sorry at jeg sniker meg inn i tråden din :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

SD: Har prøvd det, men når jeg trykker på utløserknappen så tar den bare bilde som vanlig :s skjønner ingenting jeg! hehe

Skal på fotokurs i Oslo i slutten av Januar så får vel spørre om noen vet noe da..

Irriterer meg at jeg ikke finner den lille boka som fulgte med kamera:P

Tijon: Er veldig fornøyd med kamera:D supert til mitt bruk også er det ikke så ille hårreisende dyrt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
ved fokusering/zoom på toppen er det en liten knapp merket med stoppeklokke............

Nja, den har mange forskjellige merker, men det er den eneste knappen rett forran fokusering/zoom/utløser-kanppen (når du holder kamera med linsa vekk fra deg).

Hvis du går inn på menu knappen først og så ned på self-timer kan du velge mellom 10 og 2 sek. Så trykker du på den tidligere omtalte knappen med de mange merkene til det f.eks. står 10 sek self-timer. Så trykker du bare på fokuser og utløser som du tar et vanelig bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har Canon Powershot S2 IS, og den knappen du leter etter ligger bak utløser knappen. Der er det en knapp med en sirkel som det står en pinne ut av og med en liten dott på(sorry forklaringa ;)) Det merket står inntil en / med noe som ser ut som 3-4 bilder lagt oppå hverandre. Når du trykker på den knappen vil du få opp et bilde midt på skjermen. Når det første merket jeg beskrev kommer opp på skjermen med et ti tall inni, er det bare å slutte og trykke, for så og trykke på utløserknappen :)

Håper du skjønte hva jeg mente ;)

Edit: Fant et bilde av S3 IS ovenfra. Den knappen jeg har ringa rundt er selvutløseren :)

http://i9.photobucket.com/albums/a95/Puddeln/ZTOP.jpg

Først må du trykke på den, så må du trykke på utløsern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...