Gå til innhold
Hundesonen.no

Har så lyst på hund til


Turnip

Recommended Posts

Jeg har tenkt på så lenge at jeg virkelig ønsker meg en hund til når Mike er ca 1,5-2 år gammel.

Jeg har lyst på en cocker til, en som jeg kan stille ut endel og evt til jakt, Mike er en glimrende hund til det jeg ønsker, men har lyst på en hund til, litt fordi de har jo litt selskap i hverandre, og jeg får på en måte ikke nok av jobb og turer og treninger og kurs og alt..Hvis dere skjønner?Når vi har vært på en trening og er ferdig, så har jeg bare lyst til å trene mer, og når vi har gått en lang og god tur i skogen, så vil jeg bare gå en tur til, jeg elsker det arbeidet rundt en hund men Mike må jo få slappe av han også :) selv om jeg vil drive med han døgnet rundt, og har mer en nok tid til overs til en hund til.

men så kommer det jeg ser på et problem... sjalusi! Når vi passer hunder for opprdetteren så har vi det veldig fint, men hvis jeg koser med den andre hunden og Mike ser det.. så blir han furt og går og legger seg... han ser på meg med DET blikket, og jeg ser tydelig at han ikke liker det... Men han har også mye glede av den hunden, han går godt sammen de cockerne og leker og sover nesten oppå hverandre, han deler mat og leker.. men han vil ikke dele mamman sin...

Også er det en samboer som mener det er nok med en hund, selv om han ikke gjør noe særlig av jobben med Mike.. Hva synes dere?? dette inlegget ble litt rotete.. sorry :)

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg syns ikke innlegget ditt var rotete;)

men vet ikke helt hva jeg skal svare, det er vel egentlig opp til deg å finne ut om det kommer til å gå bra, men hvis du føler at du har tid og krefter til det så er jo det positivt, men med tanke på at den hunden du allerede har er sjalu så vet jeg ikke..

men samtidig så er det jo store muligheter for at hunden blir mindre sjaluetterhvert som tiden hadde gått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...