Gå til innhold
Hundesonen.no

hvem venter valp?

teresemor

Recommended Posts

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Skrevet
Nå får jeg valp helt sikkert.. En hannvalp av rasen Cairn Terrier.. Får han 13-14 Januar.

Grattis! Det blir morro, venninna skulle gentlig ha Cairn :icon_redface:

Også terrier da, nå kan Archie få seg en like sta venn :icon_redface:

Skrevet
Grattis! Det blir morro, venninna skulle gentlig ha Cairn :icon_redface:

Også terrier da, nå kan Archie få seg en like sta venn :icon_redface:

Jaaa, vi må få til treff :icon_redface:

Skrevet

Jeg venter på valp! :blink: den ble unfanget i selve romjula, så det er nå enda ei stund igjen men jeg gleder meg så inmari mye!:) sitt på navn i flere uker nå! Så det blir ei lita tibbe jente, eller gutt! :D

Skrevet

Hurra :blink: da kan jeg skrive meg på denne listen jeg også :)

Venter lille Zima hjem neste helg om alt går som det skal :D

Skrevet

Jeg! Meg!Meg!Meg! Jeg venter valp!:) så rastløs og ivrig etter å få henta han at jeg klarer ikk sitte i ro her.. Også er det ikke sikkert vi kan hente han før i midten av uka. :shocked: Jeg kommer ikke til og ha igjen tapet på vegga.. :wink:

Skrevet
Jeg! Meg!Meg!Meg! Jeg venter valp!:) så rastløs og ivrig etter å få henta han at jeg klarer ikk sitte i ro her.. Også er det ikke sikkert vi kan hente han før i midten av uka. :shocked: Jeg kommer ikke til og ha igjen tapet på vegga.. :wink:

det er ikke lenge å vente jallefall! åh... jeg vil også ha!

Skrevet

Weee!

Min valp er 12 dager, får han i slutten av februar!

Han er en Irsk terrier, 3 gutter og 5 jenter som ble født. Ska plukke ut min gutt den 20 januar.

AH som jeg gleder meg!

Sett bilder fra dag en da han kom til verden 27 desember.

Men først i går bestemte vi oss for å gå for ham, etter å ha hilst på hans halvsøster.

Oppdretteren vi var hos i går mente vi burde satse på denne valpen:)

KJempe spennende er det.

Fikk prøve å nappe hund, var slett ikke noe vanskelig! tidkrevende er det, men vi burde få det til:)

Hvis ikke finnes det sikkert en hundefrisør eller noen terrierfolk som vil hjelpe til mot betaling! Så det ordner seg! Satser på vi får det til jeg!

Skrevet

Jeg og hugo gleder oss forferdelig til valpen deres kommer! Har sett på rasen også, og den virker jo sååå søt! ÅÅÅ gleder oss til å nypekose, og skjemme bort bebi!

Skrevet
Jeg og hugo gleder oss forferdelig til valpen deres kommer! Har sett på rasen også, og den virker jo sååå søt! ÅÅÅ gleder oss til å nypekose, og skjemme bort bebi!

:) bare å komme å skjemme bort:)

Synes de er kjempe søte jeg!

Skrevet

Jeg venter ei lita tollertispe til sommeren. Hvilket kull jeg havner på er litt usikkert, og dermed også eksakt tidspunkt, men sommerhalvåret blir det, hvertfall :)

Skrevet
Jeg venter ei lita tollertispe til sommeren. Hvilket kull jeg havner på er litt usikkert, og dermed også eksakt tidspunkt, men sommerhalvåret blir det, hvertfall :)

Tollere er usedvanlig pene, grattis så mye!

Skrevet
Jeg venter ei lita tollertispe til sommeren. Hvilket kull jeg havner på er litt usikkert, og dermed også eksakt tidspunkt, men sommerhalvåret blir det, hvertfall ;)

Åh så morro! :) Gleder oss til å se bilder av den lille når den kommer!

Guest Just me!!
Skrevet
Jeg venter ei lita tollertispe til sommeren. Hvilket kull jeg havner på er litt usikkert, og dermed også eksakt tidspunkt, men sommerhalvåret blir det, hvertfall ;)

Næ, halla :Laugh: Lykke til med tollertispa, hvis du blir skikkelig valpesyk så har jeg en toller til nabo vettu :P

Skrevet
Det må være det søteste jeg noen gang har sett. ;) De ser jo ikke 'ekte' ut engang, ser ut som små teddybjørner med plastneser. :P

Det er jo det..

Neida jeg bare tuller de er helt ekte levende valper som spiser tisser og bæsjer og ellers finner på litt fantestreker,og ett av disse nurkene skal jeg ha selv(for jeg har forelsket meg helt i den ene valpen og klarer ikke å selge den).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...