Gå til innhold
Hundesonen.no

Parres for første gang


HHC

Recommended Posts

Gleder meg så enormt, må bare få ut litt entusiasme! :D

Aris skal parres for første gang på søndag, gleder meg så enormt til valpene kommer!

Spessielt morsomt er det at hun som eier hannhunden som egentlig tispa skulle parres med (utrolig flink oppdretter) syntes Aris var et flott alternativ.

Men det jeg lurer på er det unormalt med entusiasmen min? Overdriver jeg?

Håper utrolig mye på at noen av valpene selges til folk som bor her, så jeg kanskje kunne besøkt noen senere å sett hvordan det gikk med dem. ovs...

Blander jeg meg for mye inn? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest en oppdretter skal blande seg så mye inn.

En oppdretter som ikke bryr seg om hvor valpene havner, eller hvem som får dem, er da ikke i mine øyne en serriøs oppdretter.

Å se hvordan hund/ene blir som voksne er også bare en fordel.

Da vet du om du har lyktes i ditt arbeid som videreføring av rasen.

Med andre ord; Jeg synest ikke du overdriver, eller blander deg formye inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaaa. Missforsto litt jeg da :P

Da skjønner jeg, syntes det var litt rart om hun va oppdretter og lurte på om hun blandet seg for mye. :)

Men jeg synes ikke man blander seg for masse som hannhundeiger heller.

Det er jo like mye avkom etter hannhund som tispe.

Dessuten hadde det sikkert bare vert kjekt for valpekjøper å ha litt kontakt med valpefaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Om jeg som oppdretter hadde spurt om det, burde folk ebgynte å lure ja :rolleyes:

Jeg syntes jo som dere sier at det er greit, i hvertfall om de bor i nærheten å kanskje møte faren til valpene. Skjedde noe artig senest på Kongsberg. Jeg sto klar til å stille Lotto i Championklassen, så plutselig sier en jeg ikke kjenner som satt der med en flat " Er det der Swift Lotto" Hu hadde avkom fra han. Hadde jeg hatt avkommet må jeg jo si at jeg syntes det hadde vært flott. Greit å vite hva du har valp etter :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...