Gå til innhold
Hundesonen.no

Innavl?


icebluelagoon

ok med et innavla ledd?  

34 stemmer

  1. 1.

    • Ja,helt iorden.
      2
    • Tja,spørs på helsa til hunden.
      5
    • Kanskje,kanskje ikke.
      3
    • Nei,trur nok ikke det.
      9
    • Er`u gæren?Overhodet ikke.
      15


Recommended Posts

ja men nå er det en stund siden sist jeg traff henne på utstilling for hunhar vært så mye syk(stakkars).

lurer på om vi treffer de på neste utstilling vi skal på(den i Bryne) ser jo ikke bort i fra det da siden de bor der.

Laila pleier alltid å være på NKK Stavanger, så hun dukker helt sikkert opp. Hvilken dag skal du stille på NKK? Vi stiller den 10 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Er generelt sett veldig imot innavl.. Men noen oppdrettere kan det(IKKE MIN!! Flaming ) Altså drive med linje avl.. Hvis de vet hva de gjør så går det jo greit..

Men det man lzm(Sorry liksom) Må huske på er det at ikke blir de dobbel med de bra genene.. det blir dobbelt med det som er galt åsså

Hvilken utdannelse og erfaring med avl og oppdrett har du siden du kommer med denne påstanden? Har du studert Genetikk?

Jeg har studert dette. :)

Har sett i flere tråder her at folk på Hundesonen kaller alt for innavl hvis det forekommer samme hund på begge sider i stamtavlen. Innavl er når far blir parret med datter etc. Jeg er klar over at grensen mellom innavl og linjeavl er liten, men ikke kall det innavl før dere er sikre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...