Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket for, og bytte når?

PsychoLynx

Recommended Posts

Jøss, ble innlegget mitt borte eller er det pc'n min som klikker? Jeg legger inn en kopi av det jeg skrev først jeg...

Valpen jeg skal ha fikk Eukabuna i "innforingsfasen"... De har nå gått over til Labb og får dette sammen med melk (som oppdretter sa.. ((jeg håper han mener surmelk?)). Men, jeg er motstander av Labb pga dårlige erfaringer tidligere, og vilbytte for.

Har planer om å bruke vom og hundemat senere, men usikker på om dette egentlig er godt nok VALPEFOR? Kommer nok uansett til å gi litt begge deler, men innbiller meg liksom at bikkja bør få et bra valpefor i tilegg. Kan jeg gå over til dette med det samme jeg får valpen? (blande med labb og gå over over en periode selvsagt) Eller bør jeg fore på det valpen er vandt med en stund til?

Noen erfaringer her med vom og hundemat som valpefor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, jo, valper kan fòres på V&H. De skal ha litt mer pr kg kroppsvekt enn voksne hunder, det er det eneste.. Bruk noen uker på å gå over fra labb til V&H, også kan du jo supplementere med f.eks eukanuba eller nutro, eller lignende fòr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Gratulerer med ny hund.

Jeg ville startet med en rolig overgang til nytt tørrfor kort stund etter at jeg fikk valpen. ( evt VH om du vil starte med dette, men siden du misliker Labb ville jeg byttet ut det først )

Ville først byttet tørrfor og deretter starte med VH, om du skal bruke dette. Begge tingene på engang kan nok bli litt mye for en valp.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppdretter brukte også et for jeg ikke ønsket å fortsette med. Jeg fikk med meg et par kilo og byttet sakte men sikkert over til det tørrforet jeg ønsket å fore på. Dette gikk smertefritt.

Jeg tror vel også at jeg ville startet med det, og når valpen funker greit på det nye foret, forsiktig presentert V&H litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg i helgen på Vikingeskipet for nytt for, og sitter nå med 18 kg Hills puppy som valpen skal introduseres for når hu kommer i hus. Håper å få med noen få kg med Labb av valpeselger så slipper jeg å kjøpe dette for å blande i selv.

Men da starter jeg overgangen av dette med engang, også introduserer jeg vogh litt senere. Må en tur til Trøgstad å kjøpe mer mat etterhvert også, så venter litt med det. Har igjen rundt 20 kg i frysern enda etter Buffy, men trenger mer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...